EVP, czyli jak zdefiniować niepowtarzalną tożsamość firmy

W dzisiejszych czasach wciąż rosnąca konkurencja pomiędzy firmami wymusza na nich coraz to nowe podejście do biznesu. Jednym z ważniejszych, ale wciąż niedocenianych aspektów biznesowych jest świadome kształtowanie marki, czyli Employer Branding. Termin ten koegzystuje z innym pojęciem – Employee Value Proposition – i od niego właściwie należy rozpocząć omawianie tego tematu.

Czytaj dalej...

Gender Wars na rynku pracy

Różnice w wynagradzaniu kobiet i mężczyzn na niekorzyść tych pierwszych to zjawisko powszechne w większości krajów na świecie. Wynika przede wszystkim z stereotypowego postrzegania kobiety w społeczeństwie i definiowanie jej poprzez macierzyństwo, czyli, w zbiorowym mniemaniu, podstawową rolę jaką ma do spełnienia. Na szczęście silne tendencje emancypacyjne i liczne dyskusje społeczne na ten temat sprzyjają wyrównaniu dysproporcji płci na rynku pracy. Jak to wygląda w Polsce?

Czytaj dalej...

Benefitem Polska stoi – czym najczęściej kuszą pracodawcy?

Na obecnym wymagającym rynku pracy sama propozycja atrakcyjnego wynagrodzenia już nie wystarczy, by przyciągnąć do firmy najlepszych specjalistów. W związku z tym pracodawcy od dłuższego już czasu konkurują między sobą o talenty, oferując im przeróżne benefity. Co ważne, świadczenia pozapłacowe przestały być domeną wyłącznie międzynarodowych korporacji. Coraz więcej średnich i małych przedsiębiorców dostrzega bowiem ich znaczenie w motywowaniu pracowników. Jakie benefity są zatem najczęściej oferowane?

Czytaj dalej...

Cyfryzacja w Polsce na tle UE

Programista

Z badań przeprowadzonych przez The Digital Economy and Societ Index (DESI) w 2017 roku wynika, że Polska zajmuje 6 od końca miejsce na liście krajów UE, jeśli chodzi o kompetencje cyfrowe. W analizie brano pod uwagę takie czynniki jak umiejętności cyfrowe obywateli, jakość infrastruktury, skalę wykorzystania internetu do komunikacji i transakcji, cyfrowe usługi publiczne, a także stopień ucyfrowienia przedsiębiorstw.

Czytaj dalej...

Jak RODO wpłynie na proces rekrutacji? Na jakie zmiany powinni przygotować się specjaliści ds. HR?

W trakcie poszukiwania pracowników, wykonujemy wiele czynności, które wymagają uzyskania szczegółowych informacji na temat kandydatów. Zbieramy aplikacje poprzez ogłoszenia na portalach pracy, szukamy pracowników bezpośrednio czy poprzez rekomendacje. Wiele z pozyskanych danych, to dane osobowe w rozumieniu nie tylko ustawy o ochronie danych osobowych, ale również RODO, które już niedługo wymusi pewne zmiany w procesie rekrutacji.

Czytaj dalej...

Myśl matematyczna w branży HR

Programista

W coraz bardziej rozwiniętym technologicznie  świecie, korzystanie z dobrodziejstw analityki, staje się niezbędne w różnych branżach. Nie inaczej jest w branży HR. Narzędzia analityczne mogą bowiem zdecydowanie ułatwić pracę specjalisty zajmującego się polityką personalną firmy. 

Czytaj dalej...

Czy w 2018 roku HRowcy zarobią więcej?

Rynek pracownika będący wynikiem m.in. niskiej stopy bezrobocia to zjawisko korzystne z punktu widzenia osób szukających zatrudnienia. Z perspektywy pracodawcy sytuacja rysuje się jednak dużo gorzej, w wielu branżach zobserwować można bowiem wzmożoną fluktuację personelu, a co za tym idzie postępujący deficyt pracowników. Kandydaci do pracy oczekują również większego wynagrodzenia. Co to oznacza dla branży HR?

Czytaj dalej...

HR znaczy kobieta

Określanie danych zawodów jako „męskie”, czy „damskie” nie jest w czasach równouprawnienia zbyt dobrze odbierane. W branżach, które do niedawna zdominowane były przez mężczyzn, coraz częściej spotyka się kobiety – można to zauważyć np. w obszarze IT, gdzie widok programistki nikogo już nie zdziwi. Nadal jednak istnieją profesje, w których przewaga jednej z płci jest na tyle znacząca, że nie da się jej pominąć. Tak dzieje się w przypadku branży HR. Z badań rynku pracy

Czytaj dalej...

Daj się lepiej poznać dzięki zakładce “kariera”

Portal Pracuj stworzył raport, w którym mowa o 66 % osób, które informacji o przyszłym pracodawcy szukają w zakładce „kariera”. Co to dla nas oznacza? Otóż musimy się postarać, aby ukazać naszą firmę w pozytywnym świetle i przyciągnąć potencjalnych kandydatów. Jak zatem stworzyć idealną zakładkę „kariera”?

Czytaj dalej...

RODO – jakie konkretnie zmiany nas czekają?

Jakie zmiany w praktycznym funkcjonowaniu przedsiębiorstw przyniosą nowe przepisy RODO, które wejdą w życie już w maju tego roku? Na największą rewolucję będą musiały przygotować się m.in. działy HR oraz firmy rekrutacyjne, które zajmują się administracją danych osobowych kandydatów. Do zmian w przepisach trzeba przygotować się już teraz, bo za niedostosowanie się do nich grożą naprawdę surowe kary.

Czytaj dalej...