Skuteczny leasing pracowniczy i jego sekrety

Gdy przystępujemy do rekrutowania pracowników, nie zawsze musimy zatrudniać ich na stałe. Często wystarczy nam świadczenie przez nich usług na naszą rzecz przez pewien czas. W takim przypadku najlepszym rozwiązaniem okazuje się leasing pracowniczy. Niestety, jest on skuteczny przede wszystkim wówczas, gdy zajmuje się nim profesjonalna agencja pracy tymczasowej.

Czytaj dalej...

Dama na rynku pracy, czyli rzecz o nierównościach

Czy walka o równouprawnienie kobiet i mężczyzn na rynku pracy przynosi efekty? Z jednej strony na pewno tak, z drugiej jednak – nie warto oczekiwać, że kiedyś w polskich firmach pań będzie pracować tyle co panów. Wynika to bowiem nie tyle z nietolerancji, co z odmiennych preferencji i różnego stylu życia.

Czytaj dalej...

Wyzwania w branży automotive. Kwalifikacje nie nadążają za rozwojem

Branża automotive to jedna z najbardziej dynamicznie rozwijających się gałęzi polskiej gospodarki. Niestety, także i tutaj ostatnio pojawiają się wyzwania. Pracodawcy doświadczają bowiem problemów z niedoborem odpowiednio wykwalifikowanych pracowników. Sprawę utrudnia fakt, że zbliża się czwarta rewolucja przemysłowa, czyli masowa digitalizacja produkcji. Czy branża motoryzacyjna poradzi sobie w tym trudnym okresie?

Czytaj dalej...

Składki i podatki. Przepaść między płacą brutto a netto

Bycie zatrudnionym na umowę o pracę, jak wszystko, ma swoje plusy i minusy. Dobrą stroną takiej formy współpracy jest stabilizacja, która wiąże się np. z możliwością wzięcia kredytu. Niestety jest też druga strona medalu – podatki. Wprawdzie nie odprowadzamy ich sami, bo robi to za nas pracodawca. Kwota składek, które, zamiast do naszego portfela, wędrują do ZUS-u, potrafi jednak przyprawić o prawdziwy zawrót głowy. Jakie dokładnie koszty ponieść przedsiębiorca zatrudniający pracowników?

Czytaj dalej...

Branża FMCG pod ścianą?

Branża FMCG jest jednym z najszybciej rozwijających się sektorów gospodarki. Jest to zresztą gałąź gospodarki, w której przedsiębiorcy nigdy nie mieli większych problemów z utrzymaniem się – nawet bowiem w czasach kryzysu, konsumenci nie rezygnują z kupowania dóbr szybkozbywalnych, takich jak żywność, środki czyszczące, papierosy i alkohol itd. Niestety, także i przed branżą FMCG stoi pewne wyzwanie. Brak rąk do pracy zaczyna być coraz bardziej widoczny w dużych zakładach produkcyjnych, co ma negatywny wpływ na

Czytaj dalej...

Nowa twarz pracodawcy, czyli Employer Branding w natarciu

Na rynku pracy trzeba dbać o swój wizerunek. Zasada ta dotyczy jednak nie tylko kandydatów, ale również firmy rekrutujące pracowników. To, jak pracodawca prezentuje się w oczach potencjalnych podwładnych, ma dziś ogromne znaczenie – bo dziś to firmy wyciągają dłoń ku kandydatom, i to one muszą starać się wypaść jak najlepiej. A do tego niezbędna jest dobra strategia employer brandingowa.

Czytaj dalej...

3 najczęstsze błędy młodego menedżera. Wystrzegaj się ich jak ognia!

Awans na stanowisko menedżerskie to duży prestiż i niepodważalny powód do dumy. Niestety, razem z nim pojawiają się także zupełnie nowe, nieznane dotąd obowiązki. Trzeba bowiem nie tylko pracować za dwóch, ale także zarządzać zespołem – a to niełatwe, jeśli nie miało się wcześniej przywódczych doświadczeń. Na młodego menedżera czyhają pułapki w postaci ryzyka popełnienia 3 diametralnych błędów. Przeczytajcie więc, czego każdy lider koniecznie powinien się wystrzegać.

Czytaj dalej...

Masowa fluktuacja pracowników. Kiedy firmę toczy choroba

Jeśli pracownicy masowo odchodzą do konkurencji, to “wiedz, że coś się dzieje”. Nadmierna fluktuacja pracowników to najczęściej pewien wyraz niezadowolenia z warunków obecnej pracy. Często związany jest on z wysokością wynagrodzenia, ale znaczenie mają też inne czynniki – dodatki płacowe i pozapłacowe, możliwości rozwoju, atmosfera w zespole itd. Jak poradzić sobie z wyzwaniem i zachęcić pracowników do pozostania na dotychczasowym stanowisku?

Czytaj dalej...

Assessment Center – czego się po nim spodziewać?

Rekrutacja i selekcja pracowników znacznie zmieniła się na przestrzeni lat. Niegdyś właściwie jedynym znanym “narzędziem” służącym do pozyskania pracownika była rozmowa rekrutacyjna. Dziś popularne są inne, znacznie bardziej skomplikowane (i dużo lepsze!) sposoby, by zapełnić wakaty. Jednym z nich jest Assessment Center. Co to jest i czego można się po nim spodziewać?

Czytaj dalej...