Korporacja to duża firma – często międzynarodowa. Działa ona w wielu różnych branżach i na wielu rynkach jednocześnie. Struktura korporacji jest zazwyczaj złożona i hierarchiczna, z wyraźnie określonymi rolami i odpowiedzialnościami. Dziś przyjrzymy się bliżej tego typu organizacji i dowiemy się, jakie są zalety pracy w niej. Praca w korporacji – czemu warto? Nie można ukrywać, że praca w korporacji wiąże się z wieloma korzyściami. Przyciągają one do niej licznych kandydatów podczas procesu jakim jest
Zwiększenie zaangażowania pracowników. Talenty Gallupa
Zwiększenie zaangażowania pracowników jest kluczem do sukcesu naszej organizacji. W dynamicznym środowisku biznesowym warto zwrócić uwagę na metody, które realnie wpływają na efektywność zespołów. Jedną z nich są talenty Gallupa. Siła mocnych stron Koncepcja CliftonStrengths, znana jako talenty Gallupa, polega na identyfikacji i rozwijaniu naturalnych predyspozycji każdego z nas. Organizacje, które wdrażają tę metodę, zauważają znaczący wzrost zaangażowania pracowników. Badania Gallupa wskazują, że firmy skupiające się na mocnych stronach swoich pracowników mogą osiągnąć nawet kilkunastoprocentowy
Zadowoleni pracownicy to długoterminowa inwestycja dla firm
Polski rynek pracy stoi przed szeregiem wyzwań makroekonomicznych, które kształtują jego przyszłość. Obciążenia podatkowe oraz transformacja energetyczna wymagają znacznych inwestycji, które wpłyną na stabilność i rozwój przedsiębiorstw. Dodatkowo, spadająca liczba osób w wieku produkcyjnym jest główną przyczyną niedoboru pracowników, co jest tematem wymagającym dogłębnej analizy. Znaczący spadek liczby osób w wieku produkcyjnym w Polsce stanowi poważne wyzwanie, które może prowadzić do niedoboru pracowników. Eksperci przewidują, że sytuacja na rynku pracy nie ulegnie poprawie w najbliższym
Co wiemy o work life balance?
Szybkie tempo naszego życia może spowodować negatywne konsekwencje. Niezwykle istotny jest na pewno umiar w pracy i oddzielanie jej od życia prywatnego. Taka równowaga to znany pewnie wszystkim work life balance. Chcielibyśmy jednak dziś zastanowić się, czym dokładnie on jest. Work life balance w praktyce Według nas work life balance nie powinno być traktowane jako zwykła teoria. Powinno stać się za to naszą filozofią życia. Pojęcie to podkreśla bowiem znaczenie harmonii między naszymi obowiązkami zawodowymi
Awans – jak sobie radzić, gdy go nie dostaniesz?
Awans to moment, na który wielu pracowników czeka z niecierpliwością. Niestety, nie zawsze wszystko idzie zgodnie z planem i zdarza się, że mimo starań, awans trafia do kogoś innego. Jak sobie poradzić z tą sytuacją, aby nie stracić motywacji i nie podkopać swojej kariery zawodowej? Zrozum przyczyny decyzji Pierwszym krokiem, który warto podjąć, jest zrozumienie, dlaczego awans trafił do kogoś innego. Zamiast skupiać się na emocjach, postaraj się zdobyć informacje zwrotne od swojego przełożonego. Zapytaj,
Stres – jakie są objawy i jak sobie z nim poradzić?
Stres towarzyszy nam niemal codziennie. Kiedy jednak staje się przewlekły i niekontrolowany, może poważnie wpływać na nasze zdrowie psychiczne i fizyczne. To też czynnik, który może uniemożliwić nam dobre wypadnięcie podczas procesu rekrutacji pracowników. Potwierdzają to eksperci z firm takich jak agencja rekrutacyjna, którzy często spotykają się z mocno zestresowanymi kandydatami. Dziś więc chcemy wam pokazać, jak rozpoznać objawy stresu i jak skutecznie sobie z nimi poradzić. Fizyczne objawy stresu Stres może prowadzić do bezsenności
Biuro przyjazne pracownikowi
Rekrutacja pracowników z roku na rok staje się coraz to trudniejsza. Biorąc to pod uwagę nie dziwi, że zadbana przestrzeń biurowa stała istotną kwestią. Często aspekt ten jest np. poruszany podczas rozmów kandydatów z organizacją taką jak firma rekrutacyjna. Przemyślane i przyjazne biuro to nie tylko kwestia estetyki, ale także skuteczne narzędzie do poprawy wydajności i satysfakcji ludzi. Chcemy dziś się więc zastanowić, jakie kwestie są istotne podczas projektowania biura. Ergonomia na pierwszym miejscu Niewłaściwe wyposażenie
Jak zadbać o pracownika, by pozostał w firmie?
Na wstępie musimy podkreślić jedną kwestię. Zatrudnienie odpowiedniego człowieka to nie tylko wybór firmy. To także wybór dokonany przez tę osobę. Wobec tego, w dzisiejszym świecie zatrzymanie utalentowanych pracowników, może być wyzwaniem. Dzieje się tak, ponieważ rynek daję duże możliwości rozwoju. Obecnie więc nie tylko sama rekrutacja pracowników jest kluczowa. Liczą się też strategie, jak zadbać o pracownika, aby ten pozostał lojalny i zaangażowany w swojej firmie, tym samym sprawiając, że fluktuacja kadr będzie utrzymywać
Co jest ważne w pracy zespołowej?
Praca zespołowa to serce każdej dobrze prosperującej organizacji. Skuteczna współpraca między członkami zespołu może prowadzić do osiągnięcia nieosiągalnych indywidualnie celów. Ale co tak naprawdę decyduje o sukcesie pracy zespołowej? Oto kluczowe aspekty, które warto uwzględnić, by twój zespół działał na pełnych obrotach. Komunikacja Bez względu na branżę czy rozmiar firmy, komunikacja jest fundamentem udanej pracy zespołowej. Otwarta, rzetelna wymiana informacji pozwala na zrozumienie oczekiwań, celów oraz wyzwań. Regularne spotkania, klarowne przekazywanie informacji oraz umiejętność słuchania
UE chce zadbać o nasz work-life balance. Nowe wyzwania dla pracodawców w ramach strategii Employer Branding
Współcześnie, kiedy coraz więcej osób skupia się na karierze zawodowej i poświęca niemal cały swój czas na pracę, zachowanie work-life balance pozostaje wyzwaniem. Brak równowagi między pracą a życiem prywatnym może mieć jednak poważne konsekwencje. UE – w ramach walki z wypaleniem zawodowym i pracoholizmem – wprowadza nowe zasady stawiając wyzwania przez pracodawcami. Work-Life Balance to pojęcie, które, choć obco brzmiące, na stałe weszło do języka ekspertów od HR i employer brandingu. Tłumaczone jako równowaga