Strategicznym zagadnieniem dla rozwoju i sukcesu każdej organizacji jest jej zdolność do właściwej oceny pracowników. To właśnie oni są nośnikami wiedzy oraz kompetencji składających się na funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Każda nowo zatrudniona osoba wnosi potencjał, z którego można czerpać. W tym celu wykorzystuje się narzędzia takie jak polityka szkoleń, a także stawia się na budowanie pozytywnej kultury organizacji. Niezwykle skutecznym wsparciem w zarządzaniu talentami w przedsiębiorstwie jest również audyt personalny. Istota audytu personalnego Audyt personalny to
Analiza Fluktuacji i Absencji – warto trzymać rękę na pulsie!
Wskaźniki absencji i fluktuacji nie od dzisiaj spędzają sen z powiek działów HR i pracodawców. Nic dziwnego, ponieważ cena odejścia jednego pracownika jest spora. Z kolei rekrutacja nowego kosztuje i potrafi trwać bardzo długo. Dodatkowe wydatki generuje też sama praca rekrutera, lub zewnętrznej firmy doradztwa personalnego zaangażowanej w proces. Do tego dochodzi jeszcze wdrożenie nowego pracownika. Może ono trwać miesiącami – dopiero po tym okresie mamy w firmie pełnoprawnego pracownika, który przynosi zyski. Najnowsze badanie
Układ solarny przyszłością zarządzania
Organizacje stają na głowie, aby zoptymalizować zarządzanie przedsiębiorstwami i zwiększyć tym samym zyski. Tradycyjne modele zarządzania opierające się na hierarchicznej strukturze święcą oczywiście triumfy, ale są też coraz częściej kontestowane. To, że przez wiele lat system, w którym manager albo kierownik zajmowali główne stanowisko, a reszta pracowników im podlegała, był najlepszy, nie oznacza, że należy zaprzestać eksperymentów. Mówienie o rewolucji jest nieco na wyrost, ale można spokojnie stwierdzić, że nowocześnie zarządzane firmy są coraz częściej
Komunikacja wewnętrzna i jej znaczenie w organizacji
Zwykło się mówić, że dobra komunikacja międzyludzka rozwiązuje większość problemów. Bez wątpienia można przenieść to twierdzenie na grunt firmowy. Kłopoty związane z efektywnością, wydajnością i przebiegiem procesów wynikają bowiem najczęściej właśnie ze złej strategii komunikacji oraz nieumiejętnej jej egzekucji. Zarządzający zdają sobie jednak z tego sprawę i robią wiele, żeby usprawnić procesy komunikacyjne. Wewnętrzny PR Czym więc jest dokładnie komunikacja wewnętrzna w firmie i dlaczego warto poświęcić jej uwagę? Można powiedzieć, że jest to jedyna
Dobre samopoczucie pracownika kluczem do sukcesu
Przez lata słuchaliśmy o tym, że sukces osiąga się przez ciężką pracę. Ludzie sukcesu chwalili się krótkim snem na poziomie czterech czy pięciu godzin, a obraz pracownika przychodzącego do biura o 7 i wychodzącego o 18 był normą. Od kilku lat zaczęło się to jednak zmieniać. Zarówno wśród pracowników, jak i pracodawców rośnie świadomość, że relaks to nie grzech. Wręcz przeciwnie – świetna droga do zwiększenia produktywności. Jak najdłużej, jak najmocniej Wiele osób, które uważane
Jak radzić sobie z nadmierną rotacją pracowników?
Ludzie zmieniający pracę to normalna sprawa. Przyczyn może być wiele, a wśród nich najbardziej oczywista – zmiana miejsca zamieszkania. Jeśli jednak firmę zaczyna paraliżować nadmierna rotacja pracowników, to znak, że dzieje się coś złego i najwyższa pora zareagować. Zacząć należałoby od ustalenia prawdziwych powodów odpływu kadr, a najlepiej uzyskać odpowiednie informacje od osób opuszczających firmę.
Skorzystaj z audytu i rozwiąż problemy z komunikacją wewnątrz firmy
Nie od dziś wiadomo, że dobra komunikacja rozwiązuje zdecydowaną większość problemów w relacjach międzyludzkich. Nie inaczej jest w firmach i organizacjach, gdzie sprawna komunikacja pozwala zwiększać efektywność pracy, ale też unikać problemów i wychodzić obronną ręką z nieuniknionych kryzysów.
3 najczęstsze błędy młodego menedżera. Wystrzegaj się ich jak ognia!
Awans na stanowisko menedżerskie to duży prestiż i niepodważalny powód do dumy. Niestety, razem z nim pojawiają się także zupełnie nowe, nieznane dotąd obowiązki. Trzeba bowiem nie tylko pracować za dwóch, ale także zarządzać zespołem – a to niełatwe, jeśli nie miało się wcześniej przywódczych doświadczeń. Na młodego menedżera czyhają pułapki w postaci ryzyka popełnienia 3 diametralnych błędów. Przeczytajcie więc, czego każdy lider koniecznie powinien się wystrzegać.
5 sposobów na dobry PR pracodawcy w Internecie
Obrana przez pracodawcę strategia employer brandingu, powinna obejmować szereg spójnych działań, które pozwalają na zbudowanie, utrzymanie i wzmacnianie pozytywnego wizerunku danej firmy. Dzięki nim można zyskać miano pracodawcy z wyboru, a przedsiębiorca prawdopodobnie nigdy nie będzie miał kłopotów ze znajdowaniem odpowiednich podwładnych – sami będą chcieli u niego pracować. Na czym to polega i w jaki sposób można kształtować dobry PR w Internecie?
Hotel Ossa ma nowego dyrektora sprzedaży
Stanowisko nowego dyrektora sprzedaży w hotelu Ossa Congress & SPA w Rawie Mazowieckiej objął Michał Bienias. Od chwili obecnej, jego obowiązki będą polegały na zarządzaniu wszystkimi pionami sprzedaży, realizacji strategii marketingowej oraz koordynowaniem działań marketingowych.