Absencja pracownicza w dobie pandemii

absencja pracownicza

Absencja pracownicza to nic innego, jak nieobecność w pracy – dotyczy to zarówno nieobecności usprawiedliwionej (urlop,L4) lub nieusprawiedliwionej, czyli takiej, o której pracodawca dowiaduje się po fakcie. Jak łatwo się domyślić – jaka by ta obecność nie była –  nie jest ona mile widziana przez pracodawców. Nieobecny pracownik nie wykonuje przecież swoich obowiązków i często jego absencja ma wpływ na innych członków zespołu. Badanie manaHR Firma manaHR przeprowadziła badanie wskaźnika absencji za rok 2020. W

Czytaj dalej...

HR Business Partner, czyli strateg blisko ludzi

HR Business Partner

Sektor Human Resources niegdyś kojarzony przede wszystkim z obsługą kadr i płac, przeszedł w ostatnich latach ogromne przeobrażenie w związku z rozwojem technologicznym. Pod wpływem automatyzacji procesów nastąpiła reorganizacja stanowisk. Niektóre z nich zniknęły, a w ich miejsce pojawiły się nowe. W odpowiedzi na potrzeby rynku powstało m.in. stanowisko HR Business Partner (HRBP). Jego rola nie ogranicza się jednak, jak mogłoby się wydawać, do wspierania kadry zarządzającej wyższego szczebla. Czym dokładnie zajmuje się osoba na

Czytaj dalej...

Jak skutecznie zarządzać zespołem? Kilka słów o audycie personalnym

Strategicznym zagadnieniem dla rozwoju i sukcesu każdej organizacji jest jej zdolność do właściwej oceny pracowników. To właśnie oni są nośnikami wiedzy oraz kompetencji składających się na funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Każda nowo zatrudniona osoba wnosi potencjał, z którego można czerpać. W tym celu wykorzystuje się narzędzia takie jak polityka szkoleń, a także stawia się na budowanie pozytywnej kultury organizacji. Niezwykle skutecznym wsparciem w zarządzaniu talentami w przedsiębiorstwie jest również audyt personalny.  Istota audytu personalnego Audyt personalny to

Czytaj dalej...

Analiza Fluktuacji i Absencji – warto trzymać rękę na pulsie!

Wskaźniki absencji i fluktuacji nie od dzisiaj spędzają sen z powiek działów HR i pracodawców. Nic dziwnego, ponieważ cena odejścia jednego pracownika jest spora. Z kolei rekrutacja nowego kosztuje i potrafi trwać bardzo długo. Dodatkowe wydatki generuje też sama praca rekrutera, lub zewnętrznej firmy doradztwa personalnego zaangażowanej w proces. Do tego dochodzi jeszcze wdrożenie nowego pracownika. Może ono trwać miesiącami – dopiero po tym okresie mamy w firmie pełnoprawnego pracownika, który przynosi zyski. Najnowsze badanie

Czytaj dalej...

Układ solarny przyszłością zarządzania

Organizacje stają na głowie, aby zoptymalizować zarządzanie przedsiębiorstwami i zwiększyć tym samym zyski. Tradycyjne modele zarządzania opierające się na hierarchicznej strukturze święcą oczywiście triumfy, ale są też coraz częściej kontestowane. To, że przez wiele lat system, w którym manager albo kierownik zajmowali główne stanowisko, a reszta pracowników im podlegała, był najlepszy, nie oznacza, że należy zaprzestać eksperymentów. Mówienie o rewolucji jest nieco na wyrost, ale można spokojnie stwierdzić, że nowocześnie zarządzane firmy są coraz częściej

Czytaj dalej...

Komunikacja wewnętrzna i jej znaczenie w organizacji

Zwykło się mówić, że dobra komunikacja międzyludzka rozwiązuje większość problemów. Bez wątpienia można przenieść to twierdzenie na grunt firmowy. Kłopoty związane z efektywnością, wydajnością i przebiegiem procesów wynikają bowiem najczęściej właśnie ze złej strategii komunikacji oraz nieumiejętnej jej egzekucji. Zarządzający zdają sobie jednak z tego sprawę i robią wiele, żeby usprawnić procesy komunikacyjne. Wewnętrzny PR Czym więc jest dokładnie komunikacja wewnętrzna w firmie i dlaczego warto poświęcić jej uwagę? Można powiedzieć, że jest to jedyna

Czytaj dalej...

Dobre samopoczucie pracownika kluczem do sukcesu

Przez lata słuchaliśmy o tym, że sukces osiąga się przez ciężką pracę. Ludzie sukcesu chwalili się krótkim snem na poziomie czterech czy pięciu godzin, a obraz pracownika przychodzącego do biura o 7 i wychodzącego o 18 był normą. Od kilku lat zaczęło się to jednak zmieniać. Zarówno wśród pracowników, jak i pracodawców rośnie świadomość, że relaks to nie grzech. Wręcz przeciwnie – świetna droga do zwiększenia produktywności. Jak najdłużej, jak najmocniej Wiele osób, które uważane

Czytaj dalej...

Jak radzić sobie z nadmierną rotacją pracowników?

Ludzie zmieniający pracę to normalna sprawa. Przyczyn może być wiele, a wśród nich najbardziej oczywista – zmiana miejsca zamieszkania. Jeśli jednak firmę zaczyna paraliżować nadmierna rotacja pracowników, to znak, że dzieje się coś złego i najwyższa pora zareagować. Zacząć należałoby od ustalenia prawdziwych powodów odpływu kadr, a najlepiej uzyskać odpowiednie informacje od osób opuszczających firmę.

Czytaj dalej...

3 najczęstsze błędy młodego menedżera. Wystrzegaj się ich jak ognia!

Awans na stanowisko menedżerskie to duży prestiż i niepodważalny powód do dumy. Niestety, razem z nim pojawiają się także zupełnie nowe, nieznane dotąd obowiązki. Trzeba bowiem nie tylko pracować za dwóch, ale także zarządzać zespołem – a to niełatwe, jeśli nie miało się wcześniej przywódczych doświadczeń. Na młodego menedżera czyhają pułapki w postaci ryzyka popełnienia 3 diametralnych błędów. Przeczytajcie więc, czego każdy lider koniecznie powinien się wystrzegać.

Czytaj dalej...