Lojalność pracownika zdefiniowana na nowo

Dawne czasy, gdy pracownik rozpoczynał swoją karierę w jednej firmie i po przepracowaniu wielu lat żegnał się z nią i odchodził na zasłużoną emeryturę, odchodzą powoli w niepamięć. Dziś mamy do czynienia z rekordowo niskim bezrobociem i rynkiem pracownika, co skutkuje pogłębiającym się deficytem i zwiększoną fluktuacją kadr. Pracodawcy niemal stają na głowie, aby przyciągnąć do pracy i utrzymać w firmie jak najdłużej kluczowych specjalistów. Tym samym pojęcie lojalności nabiera nowego znaczenia. Nie można go

Czytaj dalej...

Zamiast równowagi – work-life integration

Gdy uświadomimy sobie, że większą część naszego życia spędzamy w pracy, oczywistym staje się fakt, że zachowanie właściwych proporcji pomiędzy życiem prywatnym i zawodowym ma kolosalne znaczenie. Dzięki odpowiedniej równowadze możemy utrzymać satysfakcję z pracy bez szkody dla życia prywatnego. Z drugiej strony coraz powszechniejszy staje się trend work-life integration.

Czytaj dalej...

Przełomowe technologie w firmie

Żyjemy w świecie, w którym cyfrowe kompetencje i wykorzystanie najnowszych technologii przydaje się w codziennym życiu, a w biznesie staje się wręcz koniecznością. Przy wciąż rosnącej konkurencji i nasyceniu rynku firmy zmuszone są sięgać po arsenał nowoczesnych środków. Decyduje o tym z jednej strony chęć zdystansowania konkurencji, a z drugiej podniesienie własnej wartości.

Czytaj dalej...

EVP, czyli jak zdefiniować niepowtarzalną tożsamość firmy

W dzisiejszych czasach wciąż rosnąca konkurencja pomiędzy firmami wymusza na nich coraz to nowe podejście do biznesu. Jednym z ważniejszych, ale wciąż niedocenianych aspektów biznesowych jest świadome kształtowanie marki, czyli Employer Branding. Termin ten koegzystuje z innym pojęciem – Employee Value Proposition – i od niego właściwie należy rozpocząć omawianie tego tematu.

Czytaj dalej...

Gender Wars na rynku pracy

Różnice w wynagradzaniu kobiet i mężczyzn na niekorzyść tych pierwszych to zjawisko powszechne w większości krajów na świecie. Wynika przede wszystkim z stereotypowego postrzegania kobiety w społeczeństwie i definiowanie jej poprzez macierzyństwo, czyli, w zbiorowym mniemaniu, podstawową rolę jaką ma do spełnienia. Na szczęście silne tendencje emancypacyjne i liczne dyskusje społeczne na ten temat sprzyjają wyrównaniu dysproporcji płci na rynku pracy. Jak to wygląda w Polsce?

Czytaj dalej...

Benefitem Polska stoi – czym najczęściej kuszą pracodawcy?

Na obecnym wymagającym rynku pracy sama propozycja atrakcyjnego wynagrodzenia już nie wystarczy, by przyciągnąć do firmy najlepszych specjalistów. W związku z tym pracodawcy od dłuższego już czasu konkurują między sobą o talenty, oferując im przeróżne benefity. Co ważne, świadczenia pozapłacowe przestały być domeną wyłącznie międzynarodowych korporacji. Coraz więcej średnich i małych przedsiębiorców dostrzega bowiem ich znaczenie w motywowaniu pracowników. Jakie benefity są zatem najczęściej oferowane?

Czytaj dalej...

Cyfryzacja w Polsce na tle UE

Programista

Z badań przeprowadzonych przez The Digital Economy and Societ Index (DESI) w 2017 roku wynika, że Polska zajmuje 6 od końca miejsce na liście krajów UE, jeśli chodzi o kompetencje cyfrowe. W analizie brano pod uwagę takie czynniki jak umiejętności cyfrowe obywateli, jakość infrastruktury, skalę wykorzystania internetu do komunikacji i transakcji, cyfrowe usługi publiczne, a także stopień ucyfrowienia przedsiębiorstw.

Czytaj dalej...

Jak RODO wpłynie na proces rekrutacji? Na jakie zmiany powinni przygotować się specjaliści ds. HR?

W trakcie poszukiwania pracowników, wykonujemy wiele czynności, które wymagają uzyskania szczegółowych informacji na temat kandydatów. Zbieramy aplikacje poprzez ogłoszenia na portalach pracy, szukamy pracowników bezpośrednio czy poprzez rekomendacje. Wiele z pozyskanych danych, to dane osobowe w rozumieniu nie tylko ustawy o ochronie danych osobowych, ale również RODO, które już niedługo wymusi pewne zmiany w procesie rekrutacji.

Czytaj dalej...

Myśl matematyczna w branży HR

Programista

W coraz bardziej rozwiniętym technologicznie  świecie, korzystanie z dobrodziejstw analityki, staje się niezbędne w różnych branżach. Nie inaczej jest w branży HR. Narzędzia analityczne mogą bowiem zdecydowanie ułatwić pracę specjalisty zajmującego się polityką personalną firmy. 

Czytaj dalej...

Czy w 2018 roku HRowcy zarobią więcej?

Rynek pracownika będący wynikiem m.in. niskiej stopy bezrobocia to zjawisko korzystne z punktu widzenia osób szukających zatrudnienia. Z perspektywy pracodawcy sytuacja rysuje się jednak dużo gorzej, w wielu branżach zobserwować można bowiem wzmożoną fluktuację personelu, a co za tym idzie postępujący deficyt pracowników. Kandydaci do pracy oczekują również większego wynagrodzenia. Co to oznacza dla branży HR?

Czytaj dalej...