Branża gier w Polsce – badania manaHR

Branża gier

Powszechnie branża rozrywkowa kojarzy się z produkcjami filmowymi i popularną muzyką. Jeśli myślimy o pieniądzach w tym sektorze, to jako źródło największych zysków też najpierw wskazujemy realizacje Hollywood. Nic bardziej mylnego! Okazuje się bowiem, że w branży rozrywkowej niekwestionowanym liderem, jeśli chodzi o dochody, pozostają gry. W 2019 roku zyski box office to jedynie (sic!) 42 miliardy dolarów przy niemal 152 miliardach dolarów rynku gamingowego. A jak branża gier ma się w Polsce? Branża gier

Czytaj dalej...

Zadania podczas sesji Assessment Center – czego możemy się spodziewać?

assessment center

Assessment Center należy do najpopularniejszych metod wykorzystywanych w procesach rekrutacyjnych. Uznaje się ją za narzędzie o wysokiej efektywności, umożliwiające precyzyjne rozpoznanie słabych i mocnych stron kandydatów. AC służy także do oceny stopnia dopasowania danej osoby do kultury organizacji. Assessment Center jest zwykle finalnym etapem rekrutacji pracowników. Może trwać od kilku godzin do nawet dwóch dni. Kandydaci biorący udział w sesji wykonują zadania mające na celu sprawdzenie ich kompetencji. Następnie zostają ocenieni przez wykwalifikowanych asesorów.  Najpopularniejsze

Czytaj dalej...

Badania wynagrodzeń manaHR – dołącz do nowej edycji!

badania wynagrodzeń

Raporty płacowe to bez wątpienia najlepsze źródło informacji o wynagrodzeniach. Dają one przede wszystkim możliwość sprawdzenia średnich zarobków na danym stanowisku. Należy przy tym pamiętać, że raport raportowi nierówny i nie wszystkie dostępne na rynku analizy są rzetelne. Różnica bierze się przede wszystkim ze sposobu pozyskiwania danych. Raporty publikowane przez agencje rekrutacyjne opierają się przede wszystkim na ankietach biorących pod uwagę uśrednione oczekiwania kandydatów. Z tego względu takie opracowania będą mniej precyzyjne niż raporty tworzone

Czytaj dalej...

Rekrutacje w sektorze SSC/BPO a epidemia COVID-19

rekrutacje w sektorze SSC/BPO

Według danych zebranych przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu sektor SSC/BPO zatrudnia 240 tys. osób. To jeden z powodów, dla którego centra usług wspólnych cieszą się rosnącym zainteresowaniem, szczególnie wśród młodych osób. Aby rozpocząć pracę w branży należy znać język angielski i przynajmniej jeden dodatkowy język obcy, od kandydatów wymagane jest również wykształcenie wyższe. W sektorze SSC/BPO nigdy nie brakowało ofert, także dla początkujących pracowników. Analiza obecnej sytuacji gospodarczej nasuwa jednak następujące pytanie: czy epidemia

Czytaj dalej...

Jakie podwyżki przyznawały firmy w ostatnich latach?

Podwyżki

W ciągu kilku ostatnich lat regularne przyznawanie podwyżek pracownikom stało się rynkowym standardem. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest między innymi postępujący deficyt specjalistów i pracowników fizycznych, o których zabiegają firmy. Istnieją branże, w których popyt na wysoko wyspecjalizowane osoby stale rośnie, rekrutacja pracowników ciągle w toku, kandydatów natomiast nie przybywa. W takiej sytuacji, aby zatrzymać pracownika, organizacje zmuszone są oferować stały i atrakcyjny wzrost wynagrodzeń. Zastosowanie znajduje tu prosta zasada: im cenniejsze umiejętności pracownika, tym

Czytaj dalej...

Czy sektor SSC/BPO poszukuje pracowników?

Na rynku od kilku lat utrzymuje się silny trend wzrostu zatrudnienia w sektorze SSC/BPO. Wpływ na taki stan rzeczy ma strategia przenoszenia procesów biznesowych przez globalne koncerny do Polski. Dzieje się tak ze względu na stosunkowo niewielkie różnice kulturowe, jakość pracy oraz wyraźnie niższe koszty niż na Zachodzie. Stąd w branżowej prasie regularnie pojawiają się artykuły opisujące ogromne plany zwiększania liczby zatrudnionych przez światowe marki. Dodatkowo wciąż swoje oddziały otwierają zupełnie nowe firmy, inwestując od

Czytaj dalej...

Assessment Center, czyli co nas czeka?

assessment center

Assessment Center to nowoczesna metoda rekrutacji polegająca na wielowymiarowej ocenie kompetencji zawodowych kandydatów przeprowadzana przez zespół oceniających (tzw. asesorów). Assessment Center pozwala sprawdzić potencjał kandydata do pracy na stanowiskach kierowniczych czy specjalistycznych.  W wielu firmach sesje Assessment Center wypierają tradycyjne rozmowy kwalifikacyjne, gdyż umożliwiają przeprowadzenie bardziej rzetelnej i całościowej weryfikacji zawodowej.  Jakie zadania czekają nas podczas sesji AC?  W czasie sesji Assessment Center kandydaci wykonują zadania polegające na rozwiązaniu problemów, z którymi mogliby zetknąć się

Czytaj dalej...

Efektywna metoda oceny pracowników w czasie pandemii

W czasie pandemii wiele organizacji częściowo lub całkowicie przeszło na pracę zdalną. Firmy zmuszone były stanąć przed nowymi wyzwaniami takimi jak zmiany w organizacji, czy sposób udzielania feedbacku pracownikom. Jedną z metod oceny pracowniczej, która może okazać się najbardziej efektywna w czasach kryzysu, jest ocena 360°. Na czym polega i w czym może pomóc firmom pracującym zdalnie? Wyjaśniamy. Ocena 360° – na czym polega Ocena 360° jest jedną z metod oceny pracowników, którą uznaje się

Czytaj dalej...

Zatrudnienie cudzoziemca w Polsce – co powinien wiedzieć przedsiębiorca?

Z roku na rok rośnie zainteresowanie polskich pracodawców pracownikami z zagranicy. Mimo tego, że ich zatrudnienie staje coraz łatwiejsze i szybsze, należy znać podstawowe przepisy prawne oraz procedury, aby cały proces przebiegał sprawnie, bezpiecznie oraz w zgodzie z polskim prawem. Zatrudnienie cudzoziemca w Polsce to znakomita szansa, aby uzupełnić braki kadrowe, zyskać wykwalifikowanego pracownika oraz poprawić jakość funkcjonowania przedsiębiorstwa. Kto może zdecydować się na zatrudnienie cudzoziemca w Polsce? Prawo do zatrudnienia cudzoziemca mają nie tylko

Czytaj dalej...

Realizacja podwyżek w 2020 roku

Rok 2020 odbiega od poprzednich lat pod każdym względem. Szalejąca pandemia i pogłębiający się kryzys gospodarczy jeszcze w styczniu były jedynie ponurą, lecz mało realistyczną wizją. Globalny kryzys finansowy znajduje swoje odbicie przede wszystkim na rynku pracy. Jest również czynnikiem, który powoduje znaczące zmiany w kwestii przyznawania podwyżek.   Regularne podwyżki standardem Transformacja gospodarcza po 1989 roku to moment, od którego w kolejnych latach stale odnotowywano średni wzrost wynagrodzeń w Polsce. Główną przyczyną takiego stanu rzeczy

Czytaj dalej...