Komputer – bez tego urządzenia już nie potrafimy wyobrazić sobie pracy czy funkcjonowania w codziennym życiu. Na komputerze piszemy, komunikujemy się ze znajomymi, dowiadujemy się najważniejszych informacji o tym, co dzieje się obecnie na świecie.
Aktualnie można wszystko wykonać dwa razy szybciej. Nie byłoby to możliwe, gdyby nie pomoc komputera. Ale czy tak jest do końca? Urządzenie to zrobi za nas prawie wszystko. Jednak naukowcy zgodnie twierdzą, że komputer potrafi być pożeraczem naszego czasu. Nie tyle sam komputer, co Internet.
Pracując, mamy włączony nie tylko program, w którym piszemy, ale również przeglądarkę internetową, a w niej kilka zakładek – pocztę, stronę z portalem społecznościowym, serwis z wiadomościami i wiele innych, które są nam w tej chwili „niezbędne”. „Skaczemy” z jednej strony na drugą, robimy sobie co 5 min. przerwę na szybkie przejrzenie Internetu – w ten sposób nie skupiamy się na tym co mamy zrobić, lecz marnujemy czas, rozpraszamy się. Nawet nie wiemy kiedy uciekła nam godzina, którą planowaliśmy poświęcić na wykonanie jednego z ważnych zadań. A terminy gonią. W ten sposób sami fundujemy sobie to, że musimy zostać po godzinach, bo pracę ktoś w końcu musi wykonać.
Po pierwsze – jeśli pracujemy na komputerze, wyłączmy program z pocztą, komunikator i przeglądarkę. Skupmy się na wykonywaniu jednej rzeczy. Gdy wykonany ją, w ramach nagrody i chwili przyjemności, poświęćmy parę minut na przejrzenie sieci i ulubionych stron. Jeśli lubimy podczas pracy słuchać muzyki – słuchajmy jej – jednak mając założone słuchawki, aby nie przeszkadzać naszym kolegom przy sąsiednich biurkach.