W dzisiejszym konkurencyjnym środowisku biznesowym, znalezienie i zatrzymanie najlepszych pracowników jest kluczowe dla sukcesu organizacji. Wraz z dynamicznymi zmianami na rynku pracy i rosnącymi oczekiwaniami pracowników, pracodawcy muszą podjąć wysiłki w celu wyróżnienia się spośród konkurencji. Jednym z narzędzi, które może pomóc w tym procesie, jest employer branding. Idea employer branding Employer branding to kreowanie wizerunku pracodawcy. Odnosi się do strategii i działań podejmowanych przez organizację w celu budowania pozytywnego wizerunku jako pracodawcy. Polega na
Fluktuacja pracowników – najnowsza analiza manaHR
Jak wiadomo, rynek pracy zmienia się dość dynamicznie. Kilkanaście lat temu wakatów było mniej niż kandydatów, więc warunki dyktował pracodawca. Później nastąpiła zmiana o 180 stopni, a rekrutacja pracowników stała się dla firm wyzwaniem. Zaczęła się wręcz walka o kandydata, który miał wiele opcji zatrudnienia do wyboru. Wraz z wybuchem pandemii pojawiło się jednak ryzyko wzrostu bezrobocia i ponownego odwrócenia sytuacji na korzyść pracodawcy. Czy tak się stało? Spróbujmy odpowiedzieć na to pytanie, analizując jeden
Fluktuacja i absencja pracowników – dlaczego warto je monitorować?
Choć fluktuacja i absencja pracowników to zjawiska naturalnie występujące w każdej firmie, w ciągu ostatnich lat znacząco wzrosły, zwłaszcza zaś pierwsze z nich. Jeszcze bowiem na początku XXI wieku ludzie, dostając etat w jednym przedsiębiorstwie, wiązali się z nim na dłużej. Tymczasem wraz z pojawieniem się tzw. rynku pracownika, obserwujemy tendencję do częstych zmian zatrudnienia i rzadko już zdarza się sytuacja, kiedy z pierwszym pracodawcą ktoś wiąże się do emerytury. Te zmiany w lojalności kadr
Dlaczego badanie satysfakcji pracowników jest ważne?
W czasach, kiedy pracodawcy dyktowali warunki, a ofert pracy było niewiele, osoby szukające zatrudnienia godziły się na wszystko, byle dostać upragniony etat. Nikt wtedy nie zwracał uwagi na to, czy pracownicy są zadowoleni i czują się dowartościowani. Wiadomo bowiem było, że nie odejdą z pracy z braku alternatywy. Na szczęście czasy się zmieniły, a właściciele firm muszą zapracować na lojalność kadr. Dbałość o zadowolenie pracowników stała się więc jednym z podstawowych aspektów polityki personalnej przedsiębiorstw.