Pozytywny wizerunek firmy, dzięki Candidate Experience

Od wizerunku firmy zależy dziś bardzo wiele. Między innymi to, czy pracownicy będą w niej chcieli pracować. Pracodawcy często jednak zdają się zapominać, że ów wizerunek buduje się również podczas samego procesu rekrutacyjnego. Dlatego niezwykle istotny staje się sposób, w jaki jest przeprowadzony. Przy rekordowo niskiej stopie bezrobocia i związanym z nią deficycie kadr, warto wdrożyć działania, które sprawią, iż nowi pracownicy będą chcieli podjąć z nami współpracę.

Opinia kandydata to coś najważniejszego

Kluczem do sukcesu jest Candidate Experience, czyli wrażenia na temat naszej firmy, które odnosi kandydat podczas procesu rekrutacyjnego. Pierwsze odczucia potencjalnego pracownika rzutują nie tylko na opinię rekruterów, ale na wizerunek całego przedsiębiorstwa. Należy pamiętać, że osoba, która przeprowadza rozmowy kwalifikacyjne jest reprezentantem całej firmy i powinna uosabiać wartości w niej wyznawane. Warto zatem już na samym początku pokazać się jako instytucja, która wyznaje politykę dbania o relacje z pracownikami. Jedna nieprzychylna opinia w internecie, wydana przez potencjalnego kandydata, może oznaczać początek końca pozytywnego wizerunku naszej firmy jako pracodawcy.

Dlatego też nasi rekruterzy powinni być doskonale przygotowani i wyszkoleni, a jeśli zatrudniamy zewnętrzną firmę rekrutacyjną, to powinna to być agencja sprawdzona i z dużym doświadczeniem. Specjalista HR, to pierwsza osoba, z którą ma kontakt kandydat do pracy. Jeśli będzie reprezentował nas profesjonalista, kompetentny i taktowny, wzrosną nie tylko szanse na zatrudnienie pracownika, ale także nasz wizerunek będzie pozytywny. Równie ważnym aspektem jest otoczenie, gdzie przeprowadzana jest rozmowa rekrutacyjna. Wszystko powinno być dopracowane i wskazywać na nasz szacunek do potencjalnych pracowników.

W pracy specjalisty ds. rekrutacji liczą się szczegóły. To obowiązki wymagające profesjonalizmu i dokładności. Jeśli chodzi o pierwszy kontakt z kandydatem, to warto przed rozmową na żywo skontaktować się z nim telefonicznie. Można wtedy poznać wstępnie dyspozycyjność potencjalnego pracownika, ale również ocenić jego umiejętności komunikacji. Po takiej telefonicznej rozmowie stwierdzimy, czy warto kontunuować rekrutację, czy lepiej oszczędzić czas na nowego kandydata. Niemniej, jakąkolwiek decyzję podejmiemy, powinniśmy o niej poinformować rozmówcę. Każdemu kandydatowi należy się informacja zwrotna – to także buduje wizerunek firmy.

 

Zobacz także