W Polsce trudno jest znaleźć zarząd firmy, który składałby się głównie z kobiet. Według badań tylko co 10 osoba pracująca w zarządach warszawskich spółek jest kobietą. Ostatnimi czasy głośno mówi się o tym, że należy zmienić ten stan rzeczy. Jednakże wizja 50% mężczyzn i 50% kobiet w zarządach jest raczej niedościgniona. Jakie są powody, dla których kobietom trudniej jest się wybić oraz jak można to zmienić?
Niezbędnik HR – kompas mapa, i lornetka
Sezon urlopowy powoli dobiega końca. Co prawda wakacje niestety już minęły, ale wciąż jeszcze w głowach mamy wycieczki, a sprzęt turystyczny w plecaku. Przyszedł czas zamienić go na praktyczne narzędzia przydatne w pracy w dziale personalnym. Oto kilka narzędzi współczesnego HR-owca.
Bezbłędne zarządzanie
Przed dzisiejszym przywódcą zespołu stoi szereg trudnych zadań. Musi on nie tylko kontrolować przebieg pracy i sprawdzać, czy wszystko idzie zgodnie z planem, ale także dbać o dobrą atmosferę w firmie. Każdy jednak wie, że jedni liderzy radzą sobie z tym zadaniem lepiej, a inni trochę gorzej. Jak zatem powinno wyglądać idealne zarządzanie zespołem?
4 wskazówki, jak przeżyć z hipopotamem
Nie będą to porady przydatne podczas wyprawy na safari. Te zasady nie sprawdzą się także w pracy zatrudnionego do obsługi klatki z hipopotamami w miejskim zoo. Praktyczne wskazówki pomogą jednak poradzić sobie z pewnym typem pracownika, który choć jest kreatywny i charyzmatyczny, może sprawiać kłopoty.
Etykieta w biznesie, czyli jak zostać skutecznym przywódcą?
Uśmiech, postawa, to jak się prezentujemy i co mówimy, zawsze ma duże znaczenie. Jednak, o ile możemy sobie pozwolić na pewną swobodę, kiedy znajdujemy się w grupie przyjaciół, to wybierając się na spotkanie o charakterze biznesowym, powinniśmy pamiętać o istnieniu pewnych ściśle określonych zasad. Element taki, jak chociażby sposób powitania albo jak jesteśmy ubrani, ma bezpośredni wpływ na to, czy zrobimy dobre czy złe wrażenie – co najbardziej liczy się na rozmowach kwalifikacyjnych oraz różnego rodzaju
Pracodawcy zarządzają, pracownicy uciekają
Polska to kraj ludzi należących do tych najbardziej zapracowanych w Europie. U nas dzień pracy jest dłuższy nawet niż w innych rozwijających się krajach. Polacy pracują więcej, zabierają pracę do domu, a przepracowanie i zadania niezgodne z ich kompetencjami przyczyniają się do szybkiego wypalenia zawodowego. Spada efektywność pracy i satysfakcja pracownika, nie wspominając już o zadowoleniu pracodawcy. UCIEKAM, WIĘC JESTEM Problem polega na tym, że nadmiar pracy nie sprzyja wcale wydajności. Polacy pracują nieraz kilkanaście
Trendy w branży HR
Jakie są kierunki, którymi podąża współczesna branża HR? Biznes nie wygląda już tak samo, jak przed kryzysem. Na rynek pracy weszło nowe pokolenie pracowników, a świat ulega coraz większej globalizacji. Opublikowano wyniki badania „Trendy HR 2014 – jak przyciągnąć i utrzymać pracowników w XXI wieku”, stworzonego przez analityków agencji Deloitte.
Pracownicy działów HR toną w administracji
Istotą pracy HR-owca jest strategiczne wsparcie biznesu. Jednak w praktyce pracownicy działów HR toną w papierach, wnioskach i raportach, zostawiając efektywne zarządzanie zasobami ludzkimi na dalszym planie. Czynności administracyjne zajmują im więcej czasu niż działania dotyczące human resources.
Umiejętne motywowanie pracowników
Punktem wyjścia do tego, by firma mogła w odpowiedni sposób dbać o swoich pracowników i o ich motywację, jest objęcie przez właściwą osobę stanowiska kierowniczego. Rolą menedżera jest bowiem takie zarządzanie, które umożliwi mu pozyskanie jak największego zaangażowania pracowników, ich lojalności wobec firmy i wykreowania warunków, w których będą mogli oni realizować swoje ambicje i realizować się zawodowo. Obecnie od osób ubiegających się o stanowiska kierownicze w większym stopniu oczekuje się umiejętności zarządzania ludźmi niż
HR manager – kto może nim zostać?
Określenie „personalny” na pracownika działu Human Resources odchodzi już do lamusa. Dziś mówi się HR-manager lub haer. I choć funkcje tych osób na przestrzeni ostatnich lat trochę się zmieniły, to jeszcze gdzieniegdzie pokutuje stereotyp personalnego, jako osoby niezbyt uprzejmej i pomocnej. Biznes ściśle powiązany jest z ludźmi i ich rozwojem. To oni w końcu tworzą firmę i wpływają na jej wizerunek. Ktoś jednak musi zarządzać zespołem, sprawami administracyjnymi, płacami, korespondencją czy rozdzielaniem urlopów. Taką osobą