Daj się lepiej poznać dzięki zakładce “kariera”

Portal Pracuj stworzył raport, w którym mowa o 66 % osób, które informacji o przyszłym pracodawcy szukają w zakładce „kariera”. Co to dla nas oznacza? Otóż musimy się postarać, aby ukazać naszą firmę w pozytywnym świetle i przyciągnąć potencjalnych kandydatów. Jak zatem stworzyć idealną zakładkę „kariera”?

Bądź kreatywny, ale wcześniej zbadaj rynek

By stworzyć ciekawą zakładkę, potrzebne jest dobre zorientowanie w rynku pracy i określenie, czego oczekują użytkownicy zaglądający na podobne strony. Nasze pomysły mogą wydawać się świetne, tymczasem okażą się być niezgodne z zainteresowaniami potencjalnych kandydatów. Dlatego właśnie warto zapoznać się wcześniej z badaniami rynku. Jedną z firm badających rynek pracy, jest firma Glasdoor, która opublikowała badania jasno dowodzące, że najczęściej szukane informacje w tej zakładce to m.in. wysokość pensji, atmosfera w pracy czy też lokalizacja firmy. Tymczasem wiele firm w zakładce „kariera” publikuje standardowe oferty pracy.

Wynagrodzenie i benefity powinny być widoczne

Jedna z ważniejszych kwestii, która przeważa o tym, czy pracownik chce podjąć z nami współpracę jest wynagrodzenie. Informacji tej nie powinno się nadmiernie eksponować, lecz nie powinno się też ukrywać. Dlatego na stronie powinny być podane tzw. widełki finansowe, aby osoby, zainteresowane pracą u nas, wiedziały, czy zarobki, które proponujemy je usatysfakcjonują. Dzięki tej informacji wydamy się konkretni i zaoszczędzimy czas działu HR. Dobrym pomysłem jest również zamieszczenie informacji o benefitach, które otrzymują pracownicy zatrudnieni w naszej firmie. Najpopularniejszymi benefitami są: karta multisport, pakiet medyczny i ubezpieczenie społeczne. Do stałych benefitów warto jednak dodać coś, co nas wyróżni np. różnego rodzaju kursy.

Przyjazne miejsce pracy

Nasza idealna zakładka powinna zawierać również informację o tym, że w naszej firmie stawiamy na rozwój pracowników. Nie chodzi jednak o truizmy i tworzenie poematów na ten temat. W tym przypadku warto postawić na bardziej oryginalne rozwiązania. Można na przykład stworzyć krótki film z naszym pracownikiem w roli głównej, który własnymi słowami opowie o obszarach, w których się dzięki nam rozwinął. Dzięki takiej formie staniemy się bardziej przystępni i wiarygodni, a naszą zakładkę zapamięta więcej osób. Atmosfera w miejscu pracy to aspekt, który również ciężko wyrazić słowami w sposób wiarygodny i nieszablonowy, dlatego dużo lepszym rozwiązaniem jest galeria zdjęć, gdzie będzie ona ukazana. Mogą tam się znaleźć np. zdjęcia z wyjazdów integracyjnych czy firmowych imprez. Zdecydowanie taka forma będzie bardziej atrakcyjna od litego tekstu.

 

Zobacz także