Nikt z nas nie lubi być krytykowany. Wkładamy wiele wysiłku w zarządzanie swoim biznesem i gdy słyszymy tylko negatywne słowa na temat tego co robimy, denerwujemy się i zniechęcamy. Jednak unikanie krytyki jest błędem. Dlaczego? Co prawda nie każda krytyka jest sprawiedliwa, ale wiele cudzych opinii może być dla nas źródłem informacji, które mogą nam się przydać.
Będąc pomysłodawcą projektów, wielokrotnie nie zauważamy słabych stron czy niedociągnięć. Konstruktywna krytyka, opinia kogoś „z boku”, pozwala wychwycić kwestie, które tobie mogły w toku pracy po prostu umknąć lub ich nie zauważyłeś. W ten sposób możesz zabezpieczyć się na przyszłość, a przy tym unikniesz wielu nieporozumień i wpadek.
Co najważniejsze, krytyka jest bardzo motywująca do działania. Gdy twojemu zespołowi brakuje już pomysłów i siły, ty na przekór chcesz innym udowodnić, że coś się da zrobić, że już jesteście o krok do sukcesu.
Warto przyjmować krytykę, szczególnie wtedy, gdy dopiero rozkręcamy swój biznes i ma się niewielkie doświadczenie w branży. Opinia eksperta jest bardzo cenna i może przynieść tylko korzyści – nowe rozwiązanie, ciekawsze pomysły. Nie powinna być natomiast dla ciebie demotywatorem i powodem do rezygnacji z czegoś, co jest dla ciebie niezwykle istotne.