Wraz z rosnącą w obecnych czasach samoświadomością społeczeństw, zmieniają się strategie zarządzania, stosowane przez menedżerów wobec swoich podwładnych. Wszyscy, którzy piastują kierownicze stanowiska i są odpowiedzialni za sprawną koordynację działań członków swoich zespołów, powinni zapoznać się więc z ofertą Academy of Business. Jest ona skierowana do tych firm, dla których istotną kwestią jest zwiększenie kompetencji swoich menedżerów.
Samorozwój kluczem do sukcesu
Szkolenie „Badanie Stylów Zarządzania” wykorzystuje metodę określoną jako Ocena 360 stopni. Służy ono diagnozowaniu potrzeb rozwojowych kadr w danej organizacji czy firmie. Indywidualny program szkoleniowy powstał z myślą o menedżerach, którzy chcą zwiększyć swoją wydajność, a także dowiedzieć się, jakie kroki przedsięwziąć, aby poprawić jakość relacji panujących w zarządzanej przez siebie firmie.
Szkolenie dopasowane do indywidualnych potrzeb menedżera zostało opracowane z myślą o pracownikach świadomych tego, jak ważne jest nieustanne rozwijanie potencjału i kompetencji zawodowych.
Ocena 360 stopni pozwala na stworzenie indywidualnej ścieżki rozwoju zawodowego, uwzględniającego specyfikę i potrzeby danej organizacji, jak też określenie profilu osobowościowego danego menedżera. Szkolenie świetnie sprawdza się w ocenianiu potencjału kadr. Skutecznie rozwija kompetencje pracowników działu HR, menedżerów, pracowników korporacji. Szkolenie rekomendowane jest przez profesjonalnych doradców biznesowych i trenerów umiejętności interpersonalnych.
Ocena kompetencji – korzyści
Badanie Stylów Zarządzania opierające się na metodzie 360 stopni niesie ze sobą szereg zalet:
- umożliwia menedżerowi zrozumienie, jak stosowany przez niego styl zarządzania wpływa na podwładnych;
- pozwala określić indywidualne predyspozycje i uzdolnienia danego menedżera, uświadomić je, a także sprawdzić, czy są w pełni przez niego wykorzystywane w codziennej relacji ze współpracownikami;
- ujawnia istotne bariery, które hamują dalszy rozwój menedżera, a także osłabiają jego skuteczność, co znajduje bezpośrednie odzwierciedlenie w końcowych wynikach;
- uświadamia, jaki profil przywódcy reprezentowany jest przez danego menedżera;
- dostarcza oceny kompetencji uczestnika szkolenia w 4 obszarach:
– analizy – tworzenia planów, trafności podejmowanych decyzji,
– realizacji – konsekwencji, zarządzenie wynikami, delegowania zadań,
– wzrostu – nastawienia na rozwój kompetencji, przekazywania feedbacku współpracownikom, wspierania innowacji,
– ludzi – umiejętności budowania atmosfery współpracy w zespołach, tworzeniu konstruktywnych relacji, sprawnej komunikacji, technik wywierania wpływu.
Wieloaspektowy charakter szkolenia
Ocena 360 stopni stanowi efektywne narzędzie rozwoju kompetencji menedżerskich. Dostarcza ona uczestnikowi szkolenia możliwości poznania najlepszych praktyk z zakresu zarządzania zespołem. Omówienie przykładów znanych z rzeczywistej pracy menedżera umożliwia diagnozę ewentualnych błędów, popełnianych przez niego w środowisku pracy. Z kolei dzięki rzetelnemu zaplanowaniu działań mających doprowadzić do porzucenia mocno zakorzenionych, negatywnych przyzwyczajeń i zachowań, szansa zmiany staje się bardziej konkretna i realna.
Pod koniec szkolenia uczestnik otrzymuje od specjalistów szczegółowy raport, uwzględniający najważniejsze informacje na temat swojego stylu zarządzania i zmian, które należy wprowadzić. Wyniki raportu przedstawiane są w atrakcyjnej wizualnie, przejrzystej i czytelnej formie, z użyciem kolorowych diagramów, wykresów i infografik. Ponadto, uczestnik otrzymuje komentarze współpracowników wyszczególniające jego zalety i wady, a także wskazówki co zrobić, aby ograniczyć do minimum swoje słabe strony. Ocena pracownika dostarcza także informacji na temat posiadanej wiedzy eksperckiej, spójności podejmowanych działań, zaangażowania w wykonywanie powierzonych obowiązków czy etykę pracy własnej. Sprawdzana jest także umiejętność słuchania, tworzenia prezentacji multimedialnych i dzielenia się własnymi pomysłami ze współpracownikami.
Informacja zwrotna i interpretacja wyników
Uczestnik nie jest pozostawiony sam z uzyskaną wiedzą – profesjonalny doradca zapewnia wsparcie nie tylko w interpretacji otrzymanego wyniku, ale także poprzez przekazanie informacji zwrotnej, która pomaga w wyznaczeniu własnej, zindywidualizowanej ścieżki rozwoju zawodowego.
Kompleksowość i elastyczność
Kompleksowy charakter szkolenia, a także wykorzystanie nowoczesnej platformy on-line do poszerzania kompetencji menedżerów przy uwzględnieniu często specyficznych i indywidualnych potrzeb uczestników sprawia, że oferta Academy of Business jest wyjątkowa i nie ma sobie równych. Umożliwia nie tylko krytyczne spojrzenie na poszczególne elementy swojego stylu zarządzania, ale także na dostrzeżenie mocnych stron. Pozwala na sukcesywne, konsekwentne budowanie poczucia własnej wartości i pewności siebie – cech bardzo ważnych przy pełnieniu obowiązków związanych z nadzorowaniem zespołem.
Więcej informacji dla osób zainteresowanych rozwojem swoich kompetencji znajduje się na stronie internetowej: http://www.academyofbusiness.pl/pl/ocena-360,25/.