Ciekawscy Polacy

Nerwy i zakłopotanie to standardowe reakcje Polaków na pytanie o ich zarobki. Czy temat naszych pensji jest tematem tabu? Okazuje się, że pomimo własnej niechęci do odpowiadania na pytania o wynagrodzenie, sami jesteśmy ciekawi, ile zarabiają inni. Poza wyraźnym brakiem logiki, kryje się tu jednak znacznie więcej… TECHNIKI NEGOCJACJI W zależności od temperamentu, charakteru, doświadczenia i wiedzy, kandydaci na stanowisko w czasie rekrutacji mają różne sposoby negocjowania wynagrodzeń. Są tacy, którzy nawet nie próbują negocjacji,

Czytaj dalej...

Bonusy na święta wciąż popularne

dodatek funkcyjny

W okresie przedświątecznym nasze wydatki rosną. Dlatego każdy zatrudniony liczy na świąteczne premie, które zasilą domowy budżet. Jak się okazuje bonusy przyznawane z okazji Bożego Narodzenia czy Wielkanocy, to wciąż bardzo popularny sposób motywowania pracowników.

Czytaj dalej...

Employer branding – kreowanie marki i wizerunku

Employer Branding

Wydaje się, że jedynie bezrobotni muszą starać się o dobrą posadę, przeglądać oferty, doszkalać się i walczyć o przetrwanie na rynku pracy. Tymczasem dochodzi do sytuacji, w których to pracodawca robi wszystko, by pozyskać odpowiedniego kandydata. Konkretne zabiegi, mające na celu stworzenie atrakcyjnej dla przyszłych i obecnych pracowników marki, określa się mianem employer branding.

Czytaj dalej...

Style coach – zawód przyszłości

raport sieci sklepów

Jeśli odznaczasz się wyczuciem stylu, masz w sobie duże zapasy pozytywnej energii i umiejętność szybkiego nawiązywania kontaktów z ludźmi, ta praca jest dla Ciebie idealna! Style coach to właśnie zawód dla pełnych pasji i cierpliwości miłośników mody. Póki co, mało popularny w Polsce, podbija serca kobiet na Zachodzie. Oto profesja przyszłości. Powstała w dbałości o potrzeby nowoczesnych społeczeństw, dla których poprawa wizerunku to klucz do sukcesu i szczęścia. MENTOREM BYĆ Nie każdy może się pokusić

Czytaj dalej...

Amerykański i europejski model płac

Dolary

Poszczególne kraje znacznie różnią się od siebie zarówno proporcjami płacy zasadniczej do płacy ruchomej, jak i poszczególnymi składnikami tej ostatniej. Ujmując problem najogólniej państwa o gospodarce rynkowej możemy podzielić na dwie ze względu na relację płacy stałej do ruchomej. Jako najbardziej charakterystyczne i z naszej perspektywy interesujące wyróżnić można dwa modele: amerykański oraz europejski. W Stanach Zjednoczonych rynek pracy jest bardzo liberalny. Dominującą pozycję zajmują na nim pracodawcy, pracownicy mają dużo niższą siłę przetargową. Udział

Czytaj dalej...

Gorący temat – zarobki pracowników publicznych

Zarobki urzędników

Czy w budżetówce wciąż opłaca się pracować? Według GUS przeciętne wynagrodzenie w sektorze publicznym w 2013 roku wyniosło 3650,06 zł. Jednakże stosunek zarobków pracowników samorządowych w zależności od wysokości szczebla zatrudnienia jest bardzo zróżnicowany. Im wyższe stanowisko na większej jednostce samorządowej tym wyższa wypłata.

Czytaj dalej...

Pokolenie Y – zagrożenie czy nadzieja?

Pokolenie Y

Wysokie wymagania wobec obejmowanego stanowiska, wyższa świadomość w aspekcie dbałości o środowisko, najwyższe aspiracje i potrzeby ze wszystkich pracowników firmy. Są młodzi, aktywni i bardzo ambitni. Bez zahamowań walczą o swoje i wymagają od pracodawców odpowiedniego standardu. Niedługo kompletnie zdominują rynek pracy. Mowa tu o pokoleniu Y, czyli o urodzonych po 1983 r. INNOWACYJNOŚĆ PRZEDE WSZYSTKIM Pracownicy z pokolenia Y mają zupełnie inne wymagania niż starsi koledzy. Jednym z ich oczekiwań wobec miejsca pracy jest

Czytaj dalej...

Udane zdjęcie w CV pomaga zdobyć pracę

Fotografia w CV

Podczas rekrutacji pierwsze wrażenie buduje się na podstawie naszego CV oraz listu motywacyjnego. Jak zwrócić na siebie uwagę, gdy nie mamy bezpośredniego kontaktu z przyszłym pracodawcą, a nasza kariera zależy od dwóch kartek papieru? Większość z nas jest wzrokowcami, więc udane zdjęcie, zamieszczone w naszych dokumentach rekrutacyjnych, pomoże nam zwiększyć szanse dostania wymarzonej pracy.

Czytaj dalej...

Dobry image ponad wszystko!

Kreowanie wizerunku

Mało kto w Polsce wie, na czym polega personal branding. Nic dziwnego, skoro jest to strategia stosowana głównie przez osoby publiczne: polityków, aktorów, naukowców, w celu podniesienia swojej wartości na rynku pracy. Popularna za granicą, stała się wręcz nieodłączną częścią sukcesu ludzi sławnych i bogatych. Dlaczego opłaca się inwestowanie w budowę reputacji? Od czego zacząć? JAK CIĘ WIDZĄ, TAK CIĘ PISZĄ Personal branding, kreowanie własnej marki, jest konieczne, by firma mogła zaistnieć na bardzo konkurencyjnym

Czytaj dalej...

Przygotowanie do Assessment Center

Assessment Center

Jak wiadomo, do rekrutacji metodą Assessment Center nie można się w stu procentach przygotować – nie znamy bowiem wcześniej ani scenariuszy rozmów ani ćwiczeń i zadań, które zostaną wykorzystane w trakcie trwania procesu. Dobrą wiadomością jest natomiast to, że przy pomocy ośrodków oceny badane są głównie te cechy i umiejętności kandydata, które będą potrzebne na konkretnym stanowisku. Oznacza to, że można zrobić kilka rzeczy, aby nie dać się kompletnie zaskoczyć. 1. Przanalizuj swoje mocne i

Czytaj dalej...