Dobry image ponad wszystko!

Kreowanie wizerunkuMało kto w Polsce wie, na czym polega personal branding. Nic dziwnego, skoro jest to strategia stosowana głównie przez osoby publiczne: polityków, aktorów, naukowców, w celu podniesienia swojej wartości na rynku pracy. Popularna za granicą, stała się wręcz nieodłączną częścią sukcesu ludzi sławnych i bogatych. Dlaczego opłaca się inwestowanie w budowę reputacji? Od czego zacząć?

JAK CIĘ WIDZĄ, TAK CIĘ PISZĄ

Personal branding, kreowanie własnej marki, jest konieczne, by firma mogła zaistnieć na bardzo konkurencyjnym rynku gospodarczym. Należy zacząć myśleć o sobie jako o obiekcie podlegającym prawom marketingu, co wiąże się z długotrwałym i skomplikowanym procesem tworzenia swego wizerunku.

W dzisiejszym świecie wszystko odbywa się szybko, w biegu. Nie ma dość czasu, by dokładnie poznać partnera biznesowego czy klienta. Dlatego bardzo łatwo sprawić, że ludzie zaczną nas postrzegać w konkretny, korzystny dla nas sposób. Nigdy nie ma drugiej okazji, by zrobić pierwsze wrażenie. Niezwykle zatem ważny jest odpowiedni wygląd. Imponująca prezencja, postawa otwartości, ciepły uśmiech, mocny uścisk ręki, pewność siebie – wszystko to bardzo łatwo można wypracować, a efekty mogą naprawdę zadziwić. Ani się obejrzymy, a będziemy odbierani jako osoby godne zaufania, przedsiębiorcze, ze zdolnościami przywódczymi i potencjałem.

PROMUJ SIĘ POWOLI

By wykreować swój unikalny wizerunek, który pomoże nam w karierze, trzeba działać rozsądnie i wszystko dokładnie przemyśleć. Pośpiech bynajmniej nie jest wskazany. Należy dogłębnie przeanalizować swoje mocne i słabe strony. Atuty podkreślić, wady zatuszować. Ważne jednak, by nie kłamać na swój temat, pozostać sobą, a jedynie wykorzystać swoje zalety.

Są specjalne kursy i szkolenia, są wyspecjalizowane w działaniu na rzecz marketingu agencje PR, jest bardzo wiele możliwości, by stworzyć własną, niepowtarzalną markę. Trzeba też pamiętać, że dobro firmy zależy od jej reprezentantów. Wszyscy pracownicy mający kontakt z klientami powinni zastanowić się nad poprawą swojego wizerunku. Pełen profesjonalizm musi przejawiać się w każdym aspekcie pracy.

Zobacz także