Bonusy na święta wciąż popularne

PremiaW okresie przedświątecznym nasze wydatki rosną. Dlatego każdy zatrudniony liczy na świąteczne premie, które zasilą domowy budżet. Jak się okazuje bonusy przyznawane z okazji Bożego Narodzenia czy Wielkanocy, to wciąż bardzo popularny sposób motywowania pracowników.
Według badań agencji ARC Rynek i Opinia, przeprowadzonych w styczniu 2014 roku, wzrasta liczba motywatorów personelu oraz wysokość pozapłacowych świadczeń. W zeszłym roku w ramach bonusów pracodawcy przeznaczyli średnio 726 zł na osobę. Natomiast jeśli chodzi o inne systemy wynagrodzeń pracowników, na jednego zatrudnionego przypadło 4,8 różnego rodzaju sposobów motywacji. Ta liczba również wzrasta, co świadczy, że szefowie dbają o różnorodność proponowanych benefitów.

Przyznawanie pozapłacowych świadczeń i dodatkowych nagród ma wpływać na lojalność i zaangażowanie pracowników oraz stwarzać model atrakcyjnego pracodawcy. Młode pokolenie, dopiero rozpoczynające aktywność na rynku pracy, jest znacznie bardziej wymagające. Dlatego też przedsiębiorcy stosują tego typu zabiegi, służące nie tylko motywacji posiadanego personelu, ale mające także zachęcać potencjalnych kandydatów do podejmowania pracy w danej firmie.

Tego typu tendencje wpływają na przesunięcie schematu typowego rynku pracodawcy na rynek pracownika. Teraz firmy starają się być atrakcyjne dla poszukujących pracy, w celu pozyskania wykwalifikowanego specjalisty czy utrzymania obecnego zespołu.

Zobacz także