Rekrutacja pracowników przez agencję pracy – na czym polega i jakie ma zalety?

Szukanie pracy przez portale z ofertami nie zawsze przynosi zamierzony skutek, ponieważ pracodawcy otrzymują bardzo dużo aplikacji i zwykle mają wysokie wymagania. Właśnie dlatego warto zdecydować się na współpracę z agencją pracy tymczasowej.

Na czym polega rekrutacja przez agencję pracy?

Cały proces rekrutacji opiera się na współpracy z pracownikiem agencji. Pierwszym krokiem jest przesłanie CV za pośrednictwem strony internetowej lub przyniesienie go w formie papierowej do biura. Następnie pracownicy agencji zaczną szukać odpowiedniej oferty dla danego kandydata. Może się zdarzyć, że jednej osobie zależy na pracy w centrum miasta, innej na zatrudnieniu na pół etatu, a jeszcze innej na wyższych zarobkach. Agencje pracy mają zwykle duży wybór różnorodnych ofert, zarówno w Polsce, jak i za granicą, dlatego każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Kandydaci mogą także samodzielnie sprawdzić dostępne opcje zatrudnienia, na przykład na stronie https://www.randstad.pl. Agencja w imieniu pracownika przeszukuje różne oferty i wybiera kilka dopasowanych do kwalifikacji kandydata. Następnie osoba poszukująca pracy przechodzi przez pierwszy etap rekrutacji, czyli rozmowę telefoniczną lub spotkanie w biurze z jednym z pracowników agencji. Taki pracownik jest zwykle opiekunem pewnej grupy kandydatów i zajmuje się nie tylko samym procesem rekrutacji, lecz także sprawami formalnymi, na przykład uzupełnieniem umowy o pracę tymczasową i zadbaniem o to, aby nowy pracownik został wprowadzony do danej firmy.

Zalety pracy przez agencję pośrednictwa 

Zdecydowanie największą zaletą dla kandydatów jest możliwość uzyskania bezpłatnej pomocy od pracowników agencji pracy tymczasowej. W ten sposób dużo łatwiej i szybciej można znaleźć ciekawe oferty pracy, a kandydaci nie są już na starcie ograniczani. Kolejną zaletą jest umowa o pracę tymczasową, która nosi wszelkie znamiona tradycyjnej umowy o pracę, co oznacza, że pracownik ma płatny urlop, jest w pełni ubezpieczony, a także może iść na zwolnienie lekarskie. Taka umowa jest zgodna z Kodeksem Pracy, a dodatkowo to świetna opcja dla osób, które wolą bardziej elastyczne warunki. W przypadku umowy o pracę tymczasową okres wypowiedzenia zwykle wynosi jeden lub dwa tygodnie, a liczba dni urlopu jest wyższa dla osób z mniejszym stażem pracy (poniżej 10 lat). W przypadku tradycyjnej umowy o pracę jest to 20 dni urlopu w ciągu roku, a w przypadku umowy o pracę tymczasową – 24 dni, ponieważ za każdy miesiąc pracownik ma naliczane dwa dni urlopu. Kolejną zaletą jest możliwość skorzystania z pomocy ze strony agencji, jeśli w firmie, w której pracuje dana osoba, dzieje się coś niepokojącego, na przykład są problemy z określeniem zakresu obowiązków lub wzięciem wolnego dnia. To agencja wypłaca wynagrodzenie, więc wypłata jest bezpieczniejsza i stabilniejsza. Praca przez agencję pośrednictwa ma więc wiele zalet i warto skorzystać z takiego rozwiązania. 

Zobacz także