Po co firmom media społecznościowe?

Media społecznościoweCzy polskie firmy wykorzystują potencjał social media? Czy wiedzą jak prowadzić firmowy Fan Page, aby był on atrakcyjny dla odbiorców i kandydatów do pracy? Potentialpark przeprowadził badania wśród 1,8 tys. studentów i absolwentów wyższych uczelni.

Jak wynika z badań, firmy wciąż nie wykorzystują w pełni możliwość narzędzi portali społecznościowych. A jak wskazują badani studenci, firma powinna mieć swój profil i odpowiednio go prowadzić. Odpowiednio czyli jak? Informacje jakie umieszcza firma powinny dotyczyć przede wszystkim tego, co dzieje się w firmie, jaka panuje tam atmosfera, jak wygląda biuro. Ankietowani wskazali także, że powinny znaleźć się także wzmianki o dostępnych stanowiskach, jak będzie wyglądała rekrutacja i jakie są wymagania.

W kwestii wymiany informacji i interakcji z pracodawcą, zdania były podzielone. Wiele osób przyznało, że profil powinien to umożliwiać, ale wiele osób wskazało, że taki kontakt jest ryzykowny ze względu na to, że firma może zaczerpnąć za dużo prywatnych informacji o kandydacie.

Większość osób trafia na profil za pośrednictwem zakładki „kariera”, która umieszczona jest na stronie internetowej firmy. Pozostali wchodzą poprzez profil znajomych na Facebooku lub przez samodzielne wyszukiwanie.

Ankietowani wskazali, że atutem dla firmy jest to, że posiada profil na YouTube i Google Plus.

Zobacz także