Wydaje się, że jedynie bezrobotni muszą starać się o dobrą posadę, przeglądać oferty, doszkalać się i walczyć o przetrwanie na rynku pracy. Tymczasem dochodzi do sytuacji, w których to pracodawca robi wszystko, by pozyskać odpowiedniego kandydata. Konkretne zabiegi, mające na celu stworzenie atrakcyjnej dla przyszłych i obecnych pracowników marki, określa się mianem employer branding.
Employer branding to działania kierowane do wewnątrz oraz na zewnątrz firmy, których zadaniem jest stworzenie odpowiedniej marki oraz wizerunku danego przedsiębiorcy. Czy jest to konieczne wobec tak wysokich wskaźników bezrobocia? Okazuje się, że tak, ponieważ walka na rynku pracy zaczyna przybierać innych kształtów. Znacznie więcej firm stara się pozyskać wykwalifikowanych specjalistów oraz zachować tych już zatrudnionych, co staje się coraz trudniejsze w obliczu dynamicznych zmian i różnorodności ofert zatrudnienia.
„Pracodawcą z wyboru” jest ten, kto zapewnia odpowiednie środowisko rozwoju dla swoich obecnych i przyszłych pracowników. Oprócz tego niezbędne są zabiegi, które przekażą zainteresowanym informacje o korzyściach zatrudnienia w danej firmie, czyli wypracują markę i wizerunek przedsiębiorstwa. W przypadku działań skierowanych do wewnątrz, mogą to być bezpłatne szkolenia, wyjazdy, czy inne benefity. Natomiast takie starania jak udział w targach pracy, promocja przyjaznego wizerunku czy zatrudnianie profesjonalnych firm rekrutacyjnych należą do zewnętrznego brandingu.
W ten sposób, podczas procesu rekrutacji już nie tylko ubiegający się o posadę, stara się zaprezentować siebie w jak najlepszym świetle. Nawet przedsiębiorstwa dbają o atrakcyjność miejsca pracy i, jeśli robią to właściwie, to przecież z korzyścią dla pracowników.
One comment
Leave a reply →
Comments are closed.