Poznaj wynagrodzenia pracowników zajmujących się działaniami marketingowymi na każdym poziomie: od asystenta po dyrektora.
Jak wynika z najnowszej, jesiennej edycji Raportu Płacowego wydawanego przez Advisory Group TEST Human Resources w marketingu można zarobić od ok. 3 tys. do nawet 20 tys. zł brutto.
Najniższe pensje wypłacane są na stanowisku asystenckim. Pracownik wspierający bieżące potrzeby działu marketingu może liczyć przeciętnie na 3102 zł miesięcznie. W stosunku do badania Raportu Płacowego Wiosna 2015 r. to podwyżka o niecałe 80 zł. Pod koniec zeszłego roku co czwarty asystent ds. marketingu zarabiał nie więcej niż 2690 zł, a 25 proc. z nich startowało od kwoty 3549 zł.
Na stanowisku specjalisty ds. marketingu mediana wynagrodzeń wyniosła 5265 zł brutto. Kwartyl górny dla tych pracowników wyniósł 5711 zł, natomiast kwartyl dolny 3947 zł. Jak wynika z Raportu niewiele więcej zarabia specjalista ds. promocji. Mediana na tym stanowisku wyniosła 5277 zł. Jednak 25 proc. najlepiej zarabiających speców od promocji może liczyć na pensje rzędu ponad 6,5 tys. zł na miesiąc.
Poważny spadek wynagrodzenia otrzymuje lider zespołu wdrażającego strategię marketingową. W ostatniej edycji Raportu Płacowego jego zarobki obliczono na kwotę 6850 zł brutto miesięcznie. Jeszcze wiosną 2015 r. lider zespołu otrzymywał wypłatę w wysokości 7388 zł.
Na pensję nie ma co narzekać przeciętny kierownik ds. marketingu. Osoba zarządzająca podległymi mu zespołami specjalistów od zwiększania sprzedaży zarabia zwykle ok. 9802 zł brutto. Na tym stanowisku kierowniczym widać spory rozrzut pomiędzy najlepiej a najsłabiej zarabiającymi. 25 proc. managerów otrzymuje wynagrodzenie nie wyższe niż 6247 zł. Kwartyl górny wyniósł zaś aż 11 453 zł.
Wynagrodzenie ich przełożonego, czyli dyrektora marketingu nie zmieniło się specjalnie w ciągu minionego roku. Mediana na tym stanowisku wynosi 20 391 zł brutto. Co czwarty dyrektor nie zarabia więcej niż 15 813 zł. 25 proc. szefów marketingowców otrzymuje wypłatę rozpoczynającą się od kwoty 23 437 zł.