Dzisiejszy świat biznesu jest mocno dynamiczny i zmienny. Firmy zatem coraz to częściej poszukują skutecznych narzędzi oceny i rozwoju swoich pracowników. Jednym z nich jest ocena 360 stopni, która zyskuje na popularności zarówno w dużych korporacjach, jak i mniejszych organizacjach. Ale czym właściwie ona jest? Jakie korzyści może przynieść firmie? Czym jest ocena 360 stopni? Ocena 360 stopni to wielowymiarowe narzędzie służące do diagnozy kompetencji, umiejętności i postaw pracownika. Jej wyjątkowość polega na tym, że
Badanie satysfakcji pracowników – o czym pamiętać?
Zadowolenie pracowników to jeden z kluczowych elementów wpływających na sukces organizacji. Zmotywowani i usatysfakcjonowani ludzie pracują efektywniej, są bardziej zaangażowani w swoje obowiązki oraz chętniej identyfikują się z wartościami firmy. Aby jednak zrozumieć, co naprawdę wpływa na ich zadowolenie, warto przeprowadzać regularne badanie satysfakcji pracowników. Czym jest badanie satysfakcji pracowników? Badanie satysfakcji pracowników to narzędzie pozwalające zbadać poziom zadowolenia zatrudnionych osób z różnych aspektów pracy – od warunków finansowych, przez relacje z przełożonymi i współpracownikami,
Jak przeprowadzić audyt personalny?
Audyt personalny to proces oceny i analizy zasobów ludzkich w przedsiębiorstwie. Ma kluczowe znaczenie dla organizacji. Pozwala bowiem firmie lepiej zrozumieć pracowników, ich kompetencje, zaangażowanie oraz potencjał rozwoju. Przeprowadzenie skutecznego audytu personalnego może dostarczyć cennych informacji, które pomogą w podejmowaniu strategicznych decyzji dotyczących zarządzania personelem. Definicja audytu Audyt personalny to kompleksowa analiza zasobów ludzkich w organizacji. Obejmuje ona ocenę umiejętności, doświadczenia, motywacji i zgodności z celami firmy. Jest to kluczowe narzędzie, które umożliwia przedsiębiorstwu zrozumienie,
Awans – Jak rozmawiać o nim z managerem?
Awans w pracy to ważny krok w karierze zawodowej. Wymaga on nie tylko solidnej pracy, ale również umiejętności. Rozmowa o awansie może być stresująca, jednak odpowiednie przygotowanie i strategia mogą znacznie zwiększyć Twoje szanse na sukces. Przygotowanie do rozmowy Przed rozmową zbierz konkretne przykłady swoich osiągnięć, które mogą świadczyć o Twojej gotowości do objęcia nowego stanowiska. Może to być lista projektów, które zrealizowałeś, osiągnięte cele sprzedażowe, czy innowacje, które wprowadziłeś w firmie. Ważne jest, aby
Pracodawcy doceniają rozwój pracowników i system Growth
Jak pokazują statystyki, wiele firm mierzy się dziś z niewystarczającą liczbą specjalistów na rynku pracy. Ponad 70 proc. pracodawców ma trudności ze znalezieniem specjalistów a 1/3 pracowników nie ma podstawowych umiejętności cyfrowych…. Brak wykwalifikowanej kadry to od wielu lat problem, z którym zmaga się nie tylko Polska, ale większość krajów Unii Europejskiej. Pomóc ma w tym system Growth. Metoda zawodowego rozwoju Growth zakłada, że oferowane przez pracodawcę szkolenia czy kursy, powinny być uzupełnione informacjami zdobywanymi
Jak przekazać kandydatowi negatywną informację zwrotną
Proces rekrutacji pracowników nie zawsze dla kandydata kończy się zatrudnieniem. Negatywna informacja zwrotna od firm jest normalną rzeczą. Co jednak może być dla Was ciekawe, przekazywanie tego feedbacku nie jest dla rekrutera wcale proste. Informacja zwrotna Tymczasem informacja zwrotna jest ważnym elementem etycznego i profesjonalnego podejścia do procesu rekrutacji pracowników. Pomimo więc tego, że niektórzy rekruterzy mogą czuć się niekomfortowo wykonując to zadanie, niezaprzeczalnie istnieje wiele korzyści z nim związanych. Pamiętajmy również, że kandydaci mają
Jak rozmawiać z pracownikiem o podwyżce?
Rozmowa o podwyżce jest jednym z najważniejszych i zarazem najdelikatniejszych tematów w relacji między pracownikiem a pracodawcą. Wartościowa praca powinna być odpowiednio wynagradzana, a pracownik doceniany za swoje zaangażowanie i osiągnięcia. Jednak sam proces rozmowy na temat jakim są podwyżki może być skomplikowany i wymagający. I to zarówno dla pracownika, jak i pracodawcy. Badanie satysfakcji pracowników Zanim więc przystąpimy do tego spotkania, warto zapoznać się z wynikami badania satysfakcji pracowników. Badanie te dostarczy nam cennych
Badanie satysfakcji pracowników – czy jest się czego bać?
Badanie satysfakcji pracowników to proces oceny i zbierania informacji na temat zadowolenia ludzi. Dotyczy tematów związanych z ich pracą, środowiskiem, relacjami zespołowymi i ogólnym doświadczeniem w miejscu pracy. Wprowadzenie takiego badania wywołuje pewne obawy i pytania. Szczególnie tyczy się to osób, które obawiają się, że wyniki wpłyną na ich karierę lub status w firmie. Czy naprawdę jest się czego bać? Odpowiedź na to pytanie zależy od wielu czynników. Według specjalistów z HR consulting są to:
Praca hybrydowa – plusy i minusy
Praca hybrydowa jest to połączenie pracy zdalnej i stacjonarnej. W ostatnim czasie stała się ona popularnym trendem w świecie biznesu. W związku z pandemią koronawirusa wiele organizacji zdecydowało się na wprowadzenie takiego modelu pracy. Inne poszły w stronę całkowitej pracy zdalnej, jednak obecnie umożliwiają pracownikom elastyczne podejście do wyboru miejsca wykonywania zdań. Jak każdy model pracy również i ten ma swoje plusy i minusy. Praca hybrydowa – plusy Jednym z głównych plusów pracy hybrydowej jest większa
Trzy typy oceny okresowej pracownika
Ocena pracownika jest nieodłącznym elementem każdej firmy, której celem jest rozwijanie zatrudnionych u siebie osób i poprawa ich efektywności. Proces ten jest złożony i wymaga wiedzy i umiejętności z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi. Istnieją różne rodzaje oceny pracowniczej, które mają swoje wady i zalety. Warto więc dokładnie przeanalizować, która z nich będzie najlepiej pasować do danej sytuacji. Metoda pełna emocji Autorefleksja pracownika to jedna z prostszych metod ewaluacji. W tej technice to pracownik samoczynnie ocenia