Młodzi pracownicy częściej decydują się na zmianę pracodawcy. Czy osoby przed ukończeniem 25 roku życia są mniej lojalni, czy wina leży po stronie pracodawcy? Są sposoby, by zatrzymać młodych i zdolnych pracowników w szeregach firmy.
Najdłuższy urlop w życiu, czyli sabbatical
Według wielu badań syndrom wypalenia zawodowego następuje po ok. czterech latach pracy w jednym miejscu. W takiej sytuacji zwykły dwutygodniowy urlop może okazać się za krótki na podładowanie baterii. Co zrobić, żeby pracownik był znów w dobrej formie? Wysłać go na sabbatical.
“Nieszablonowe” pytania rekrutacyjne – czy zawsze są potrzebne?
Pytania na rozmowach kwalifikacyjnych potrafią czasem być zaskakujące. Z drugiej strony, to co kiedyś było nieszablonowe i rzadko spotykane, dziś staje się już “przechodzone” i na nikim nie robi wrażenia. Czy rekruter zadający pytanie o 10 sposobów na wykorzystanie ołówka rzeczywiście sprawdza naszą kreatywność, czy może raczej umiejętność przygotowania się do rozmowy z użyciem wyszukiwarki internetowej?
HR-owiec i papierkowa robota? Już nie!
Branża HR rozwija się w Polsce bardzo dynamicznie. W coraz większej liczbie firm zauważa się, że działy Human Resources są potrzebne, a zadania przeciętnego specjalisty ds. zarządzania zasobami ludzkimi nie ograniczają się jedynie do papierkowej roboty. Jakie perspektywy czekają branżę HR w niedalekiej przyszłości?
Wypadek w drodze do pracy – co wtedy?
Pracownik, zmierzając do pracy i z powrotem, może (jak w każdym innym przypadku) ulec wypadkowi. Bez względu na to, czy porusza się on samochodem, czy innym środkiem komunikacji, jeśli nastąpi wypadek, pracownik może domagać się od pracodawcy wynagrodzenia w czasie niezdolności do wykonywania pracy. By było to jednak możliwe, wcześniej musi zostać spełniony szereg wymagań.
Benefity nie tylko w korporacji
Zaangażowany pracownik nie samą satysfakcją żyje. Nie bez powodu wymyślono premie, awanse czy służbowe samochody. O ile jednak łatwo nagrodzić pracownika dużej korporacji, trudniej zrobić to w niewielkiej firmie. Jej zazwyczaj po prostu nie stać na takie ekstrawagancje. Czy jednak oznacza to, że pracownicy mikro, mini i średnich przedsiębiorstw nie mogą liczyć na benefity? Oczywiście, że nie! Istnieje wiele sposobów na wynagrodzenie wielkiego zaangażowania w małej firmie.
Motywacja niejedno ma imię
W świecie biznesu panuje zasada, że zadowolony pracownik = zadowolony klient. I rzeczywiście, trudno oczekiwać od klienta, że będzie usatysfakcjonowany jakością usług danej firmy, jeśli zostanie potraktowany w sposób niemiły i nieprofesjonalny. Każdy pracodawca powinien więc zdawać sobie sprawę, że odpowiednie motywowanie pracowników to klucz do dobrych wyników przedsiębiorstwa.
Eurostat: Satysfakcja Polaków na poziomie średniej unijnej
Według danych Eurostatu Polacy są zadowoleni z życia na nieco wyższym poziomie niż wynosi średnia krajowa. Podobnie odpowiadali na przykład Niemcy, Anglicy czy Francuzi. Do krajów skandynawskich wciąż nam daleko. Jak kształtowało się zadowolenie z pracy?
Nie wypaść z rytmu po zwolnieniu, czyli outplacement mobilny
Polscy pracodawcy dopiero odkrywają outplacement. Tymczasem programy zwolnień monitorowanych to doskonały sposób na zadbanie o wizerunek firmy oraz o dobro zwolnionych pracowników. W tym raczkującym obszarze zaczyna pojawiać się ciekawy odłam – outplacement mobilny. Na czym on polega?
Nadgodziny – pracoholizm czy zła organizacja?
Jeszcze niedawno uważało się, że zostawanie w pracy po godzinach jest dobrze widziane. W końcu osoba, która rezygnuje z prywatnego czasu na rzecz pracy, musi być bardzo oddana swoim obowiązkom.