CFO – więcej niż prezes

CFO

Polscy dyrektorzy finansowi patrzą w przyszłość o wiele bardziej pozytywnie od swoich europejskich kolegów. Z badania międzynarodowej firmy doradztwa personalnego Michael Page wynika, że aż 80,6% polskich CFO ma optymistyczne zapatrywania co do wzrostu rynku krajowego w ciągu kolejnego roku. W Europie odsetek ten osiągnął ok. 64,9%, a na świecie 68%.Badania “Globalny barometr dyrektorów finansowych” dokonano na 2847 respondentach z ponad 70 krajów. 103 badanych pochodziło z Polski.

Czytaj dalej...

Walka z systemem. Jak nie wynagradzać pracowników

podwyżki

System wynagrodzeń ma ułatwić proces rozliczania pracowników z wykonanych zadań oraz motywować do większego zaangażowania w pracę. To podstawa budowania sprawiedliwego nagradzania za pracę, dzięki czemu zatrudnieni chętniej pozostają w szeregach firmy. Jednak nie zawsze system działa sprawnie. Na co zwracać uwagę, aby nie musieć walczyć z polityką płacową firmy?

Czytaj dalej...

Polacy nie angażują się w pracy

Wypalenie zawodowe

Jak wynika z badań, przeprowadzonych przez Instytut Gallupa, tylko 13% pracowników ze 142 krajów świata, jest zaanagażowanych w swoją pracę. 63% osób nie wykazuje zaangażowania, natomiast 24% to osoby bezrobotne. Odsetek zaangażowanych pracowników najniższy jest w krajach Azji Wschodniej – ok 6%. Australia i Nowa Zelandia są natomiast regionami, gdzie pracuje najwięcej osób zaangażowanych – 24%. Zawsze może być lepiej Jak na tym tle wypada Europa Środkowo-Wschodnia? Można powiedzieć, że średnio, ponieważ odsetek zaangażowanych pracowników

Czytaj dalej...

Motywowanie poprzez zarządzanie

cele pracownika

Nic nie działa tak pobudzająco na pracownika jak możliwość otrzymania dodatkowych korzyści. Zresztą kto z nas nie lubi dostawać nagród, nawet jeśli trzeba wykonać dodatkową pracę. Tak właśnie działają nowoczesne systemy motywacyjne. Choć tak naprawdę jest to trochę bardziej skomplikowane.

Czytaj dalej...

Nie tak łatwo być przywódcą

lider

Wyniki globalnego raportu Deloitte: “Trendy HR 2014 – jak przyciągnąć i utrzymać pracowników w XXI wieku” wypadły niezwykle interesująco. Okazuje się, iż najważniejszą funkcją w biznesie według badanych, jest przywództwo.

Czytaj dalej...

HexGame – symulacja biznesowa

Hexland

Czy w biznesie można wykorzystać gry? Okazuje się, że tak i to z całkiem dobrym skutkiem. Jedną z ciekawszych gier, które mają niepodważalną wartość szkoleniową, jest HexGame.

Czytaj dalej...

Jak się wyszkolić, by dobrze szkolić?

szkolenie HR

Rozwój pracowników jest niezwykle ważny z punktu widzenia organizacji. Coraz więcej firm decyduje się na organizację szkoleń lub spotkań coachingowych. Przedsiębiorcy chcą, aby ich personel posiadał wiedzę i umiejętności adekwatne do wykonywanej pracy i takie, które zawsze będą aktualne. Jeżeli jednak decydujemy się na przeszkalanie pracowników, trzeba pamiętać, aby robić to z głową. Oto kilka zasad, dzięki którym zarządzanie szkoleniami będzie łatwiejsze.

Czytaj dalej...

Nie samą płacą człowiek żyje

dodatki płaca

Czy pracownikowi wystarczy do szczęścia tylko pensja? Okazuje się, że niekoniecznie. Często ci, którzy mają odwagę się wychylić, zostają nagrodzeni. Dodatkowa aktywność, podsunięcie pracodawcy jakiegoś pomysłu, czy wyjątkowo sprawne wykonywanie swoich obowiązków może przerodzić się w rzeczywistą korzyść, która umili życie pracownika. Dziś powiemy kilka słów na temat dodatków pozapłacowych.

Czytaj dalej...

„Byczy bicz”, czyli klęska urodzaju

efekt byczego bicza

Efekt byczego bicza to koszmar każdego eksperta ds. logistyki. Występuje, gdy każde ogniwo łańcucha dostaw gromadzi niepotrzebny zapas towaru w odpowiedzi na pozornie zwiększony popyt. Kończy się to uruchomieniem machiny dostaw i stratami finansowymi na każdym poziomie: od detalisty do producenta. A wszystkiemu winna jest zła komunikacja między kontrahentami.

Czytaj dalej...

Tajniki pracy sekretarki

Sekretarka

Każdy „szycha” biznesu ma kogoś, kto jest jego cichym reprezentantem. A raczej reprezentantką. O kim mowa? O sekretarce, rzecz jasna. Klasyka zawsze w modzie Zawód sekretarki jest już tak stary, że opowiada się o nim dowcipy. Można by pomyśleć, że niejako „wyszedł” z mody, ponieważ praca w tej roli często niestety źle się kojarzy. Scena z biurkiem zamiast kanapy to chyba najczęstszy motyw wcześniej wspomnianych dowcipów. Na szczęście stereotypy nie mają zazwyczaj aż tak wiele

Czytaj dalej...