Generacja Z – jak szuka pracy?

Na rynek pracy powoli wchodzi najnowsze pokolenie – czyli generacja Z. Są to ludzie urodzeni w latach 1997–2012. Jako że coraz więcej pojawia się ich podczas procesu jakim jest rekrutacja pracowników, a ich spojrzenie na karierę zawodową jest często inne od poprzednich pokoleń – przyjrzyjmy się im bliżej! W tym artykule przyjrzymy się, kim jest generacja Z i jakie są jej preferencje w kwestii szukania pracy.

Technologiczna zwinność

Generacja Z zwana jest często „digital natives”. Jest to bowiem pierwszym pokolenie, które dorastało w pełni zintegrowane z technologią. Ich podejście do pracy różni się więc mocno od wcześniejszych pokoleń. A to ma ogromne znaczenie dla strategii rekrutacyjnych. Członkowie generacji Z są zazwyczaj znakomicie obeznani z nowoczesnymi narzędziami komunikacji. Sprawia to, że potrafią się efektywnie poruszać w cyfrowym środowisku biznesowym. Według ekspertów z organizacji tj. firma rekrutacyjna, w ofertach pracy powinniśmy podkreślać możliwość dalszego rozwijania umiejętności cyfrowych.

Wartości społeczne

Generacja Z przykłada dużą wagę do wartości społecznych oraz zrównoważonego rozwoju. Warto więc jako firma aktywnie angażować się w społeczność i prowadzą odpowiedzialną działalność. To z pewnością przyciągną uwagę młodych kandydatów. Jeżeli więc twoja firma jest zaangażowana w taką działalność – śmiało mów o tym głośno 😉

Samorealizacja i work-life balance

W przeciwieństwie do poprzednich pokoleń generacja Z skupia się nie tylko na karierze zawodowej i na kwestii wynagrodzenia. Zależy im również na samorealizacji i przede wszystkim na równowadze między pracą a życiem osobistym. Pracodawcy powinni podkreślać więc elastyczne formy zatrudnienia i m.in. możliwość zdalnej pracy.

Szybkość procesu rekrutacyjnego

Członkowie generacji Z są przyzwyczajeni do natychmiastowego dostępu do informacji. Oczekują więc szybkiego i przejrzystego procesu rekrutacji pracowników. Zadbajmy o to, aby każdy etap rekrutacji był jasny, a sam proces nie trwał długo.

Generacja Z przynosi ze sobą unikalne umiejętności, wartości i oczekiwania, ale także wyzwania. Przedsiębiorstwa, które potrafią dostosować swoje strategie rekrutacji pracowników do ich cech, będą miały ogromną przewagę w przyciąganiu utalentowanych osób z wyżej opisanej generacji.

Zobacz także