Co ma największy wpływ na to, jak firma radzi sobie na rynku? Większość osób powiedziałaby, że chodzi tu o sprzedaż usług czy produktów. Jeśli nie będzie ona utrzymywać się na wysokim poziomie, przedsiębiorstwo może mieć problemy. Nie każdy zdaje sobie jednak sprawę, że za te procesy odpowiedzialni są pracownicy. Właściciele organizacji powinni więc starać się o to, by najlepsi specjaliści chcieli pracować właśnie u nich.
Feedback – dobra komunikacja przełożonego z pracownikiem
Chociaż mamy już XXI wiek i świat poszedł dalece do przodu, nadal funkcjonują firmy, w których rządzą przestarzałe zasady dotyczące relacji i komunikacji pomiędzy pracownikiem a jego przełożonym. By komunikacja ta służyła obu stronom i przynosiła właściwe efekty, potrzebne jest obustronne zaangażowanie. „Po pierwsze – szef ma zawsze rację, po drugie – jeśli zdarzyłoby się, że szef nie ma racji, patrz punkt pierwszy” – choć powtarzane jest to zwykle jako dowcip, często możemy zauważyć, że nie wziął sią
Zamiast sobie pomagać utrudniają pracę – konflikty w HR
Zrzucanie odpowiedzialności na innych, brak zrozumienia i wzajemne oskarżanie – tak wygląda współpraca dyrektorów, działów personalnych i managerów liniowych. Funkcjonowanie wielu przedsiębiorstw prezentuje się jak ciągła walka między kadrą zarządzającą, a pracownikami HR. Wina leży jak zwykle po środku, a szansę załagodzenia konfliktu niosą specjalistyczne oprogramowania.
Zbuduj firmę, dzięki tym narzędziom HR
Co jest potrzebne na budowie? Wykwalifikowana ekipa, dobrej jakości materiały i narzędzia. Gołymi rękami nie wybuduje się domu. Podobnie jest z zarządzaniem personelem w przedsiębiorstwie. Bez odpowiednich narzędzi budowanie wszelkich struktur i systemów to prowizorka, która długo nie przetrwa.
Kupowanie to jego praca – o specjaliście ds. zakupów
Nie lubisz robić codziennych zakupów? Nudzi cię szwędanie się między półkami i porównywanie ofert róznych sklepów? Pomyśl, że są ludzie, którzy zajmują się tym zawodowo i to na znacznie większą skalę, niż przechadzka po galerii handlowej. Sprawdzamy, jakie kwalifikacje musi posiadać dobry specjalista ds. zakupów i na czym tak właściwie polega jego praca.
CFO – więcej niż prezes
Polscy dyrektorzy finansowi patrzą w przyszłość o wiele bardziej pozytywnie od swoich europejskich kolegów. Z badania międzynarodowej firmy doradztwa personalnego Michael Page wynika, że aż 80,6% polskich CFO ma optymistyczne zapatrywania co do wzrostu rynku krajowego w ciągu kolejnego roku. W Europie odsetek ten osiągnął ok. 64,9%, a na świecie 68%.Badania “Globalny barometr dyrektorów finansowych” dokonano na 2847 respondentach z ponad 70 krajów. 103 badanych pochodziło z Polski.
Nie tak łatwo być przywódcą
Wyniki globalnego raportu Deloitte: “Trendy HR 2014 – jak przyciągnąć i utrzymać pracowników w XXI wieku” wypadły niezwykle interesująco. Okazuje się, iż najważniejszą funkcją w biznesie według badanych, jest przywództwo.
HexGame – symulacja biznesowa
Czy w biznesie można wykorzystać gry? Okazuje się, że tak i to z całkiem dobrym skutkiem. Jedną z ciekawszych gier, które mają niepodważalną wartość szkoleniową, jest HexGame.
„Byczy bicz”, czyli klęska urodzaju
Efekt byczego bicza to koszmar każdego eksperta ds. logistyki. Występuje, gdy każde ogniwo łańcucha dostaw gromadzi niepotrzebny zapas towaru w odpowiedzi na pozornie zwiększony popyt. Kończy się to uruchomieniem machiny dostaw i stratami finansowymi na każdym poziomie: od detalisty do producenta. A wszystkiemu winna jest zła komunikacja między kontrahentami.
Co ma wspólnego outplacement z employer brandingiem?
Zwolnienia pracowników nigdy nie są przyjemne, zwłaszcza dla strony pozbawianej zatrudnienia. W takich sytuacjach rodzi się wiele nieporozumień, a pracownicy często odchodzą z uczuciem rozczarowania i niezadowolenia. Zdarza się potem, iż rozpowszechniają oni negatywne informacje na temat pracodawcy, co bezpośrednio wpływa na kondycję firmy. Jak temu zapobiec?