Jak zatrzymać pracownika w firmie?

zatrzymać pracownika

Co ma największy wpływ na to, jak firma radzi sobie na rynku? Większość osób powiedziałaby, że chodzi tu o sprzedaż usług czy produktów. Jeśli nie będzie ona utrzymywać się na wysokim poziomie, przedsiębiorstwo może mieć problemy. Nie każdy zdaje sobie jednak sprawę, że za te procesy odpowiedzialni są pracownicy. Właściciele organizacji powinni więc starać się o to, by najlepsi specjaliści chcieli pracować właśnie u nich.

Czytaj dalej...

Feedback – dobra komunikacja przełożonego z pracownikiem

Feedback

Chociaż mamy już XXI wiek i świat poszedł dalece do przodu, nadal funkcjonują firmy, w których rządzą przestarzałe zasady dotyczące relacji i komunikacji pomiędzy pracownikiem a jego przełożonym. By komunikacja ta służyła obu stronom i przynosiła właściwe efekty, potrzebne jest obustronne zaangażowanie. „Po pierwsze – szef ma zawsze rację, po drugie – jeśli zdarzyłoby się, że szef nie ma racji, patrz punkt pierwszy” – choć powtarzane jest to zwykle jako dowcip, często możemy zauważyć, że nie wziął sią

Czytaj dalej...

Zamiast sobie pomagać utrudniają pracę – konflikty w HR

manager liniowy

Zrzucanie odpowiedzialności na innych, brak zrozumienia i wzajemne oskarżanie – tak wygląda współpraca dyrektorów, działów personalnych i managerów liniowych. Funkcjonowanie wielu przedsiębiorstw prezentuje się jak ciągła walka między kadrą zarządzającą, a pracownikami HR. Wina leży jak zwykle po środku, a szansę załagodzenia konfliktu niosą specjalistyczne oprogramowania.

Czytaj dalej...

Zbuduj firmę, dzięki tym narzędziom HR

Co jest potrzebne na budowie? Wykwalifikowana ekipa, dobrej jakości materiały i narzędzia. Gołymi rękami nie wybuduje się domu. Podobnie jest z zarządzaniem personelem w przedsiębiorstwie. Bez odpowiednich narzędzi budowanie wszelkich struktur i systemów to prowizorka, która długo nie przetrwa.

Czytaj dalej...

Kupowanie to jego praca – o specjaliście ds. zakupów

specjalista ds. zakupów

Nie lubisz robić codziennych zakupów? Nudzi cię szwędanie się między półkami i porównywanie ofert róznych sklepów? Pomyśl, że są ludzie, którzy zajmują się tym zawodowo i to na znacznie większą skalę, niż przechadzka po galerii handlowej. Sprawdzamy, jakie kwalifikacje musi posiadać dobry specjalista ds. zakupów i na czym tak właściwie polega jego praca.

Czytaj dalej...

CFO – więcej niż prezes

CFO

Polscy dyrektorzy finansowi patrzą w przyszłość o wiele bardziej pozytywnie od swoich europejskich kolegów. Z badania międzynarodowej firmy doradztwa personalnego Michael Page wynika, że aż 80,6% polskich CFO ma optymistyczne zapatrywania co do wzrostu rynku krajowego w ciągu kolejnego roku. W Europie odsetek ten osiągnął ok. 64,9%, a na świecie 68%.Badania “Globalny barometr dyrektorów finansowych” dokonano na 2847 respondentach z ponad 70 krajów. 103 badanych pochodziło z Polski.

Czytaj dalej...

Nie tak łatwo być przywódcą

lider

Wyniki globalnego raportu Deloitte: “Trendy HR 2014 – jak przyciągnąć i utrzymać pracowników w XXI wieku” wypadły niezwykle interesująco. Okazuje się, iż najważniejszą funkcją w biznesie według badanych, jest przywództwo.

Czytaj dalej...

HexGame – symulacja biznesowa

Hexland

Czy w biznesie można wykorzystać gry? Okazuje się, że tak i to z całkiem dobrym skutkiem. Jedną z ciekawszych gier, które mają niepodważalną wartość szkoleniową, jest HexGame.

Czytaj dalej...

„Byczy bicz”, czyli klęska urodzaju

efekt byczego bicza

Efekt byczego bicza to koszmar każdego eksperta ds. logistyki. Występuje, gdy każde ogniwo łańcucha dostaw gromadzi niepotrzebny zapas towaru w odpowiedzi na pozornie zwiększony popyt. Kończy się to uruchomieniem machiny dostaw i stratami finansowymi na każdym poziomie: od detalisty do producenta. A wszystkiemu winna jest zła komunikacja między kontrahentami.

Czytaj dalej...

Co ma wspólnego outplacement z employer brandingiem?

Outplacement

Zwolnienia pracowników nigdy nie są przyjemne, zwłaszcza dla strony pozbawianej zatrudnienia. W takich sytuacjach rodzi się wiele nieporozumień, a pracownicy często odchodzą z uczuciem rozczarowania i niezadowolenia. Zdarza się potem, iż rozpowszechniają oni negatywne informacje na temat pracodawcy, co bezpośrednio wpływa na kondycję firmy. Jak temu zapobiec?

Czytaj dalej...