Przyczajony łowca, ukryty talent

tygrys smokPrzeprowadzanie rekrutacji za pomocą metody executive search wychodzi na przeciw coraz większym potrzebom pracodawców. Gdy zwykła rozmowa kwalifikacyjna nie przynosi skutków, a doskonały kandydat jest wciąż poza ich zasięgiem, executive search jest niczym tajna broń.

Specjalisto, bądź czujny

Metoda executive search jest ściśle związana z koniecznością skorzystania z usługi zawodowego Head Huntera. Od zwykłego rekrutera różni się on przede wszystkim tym, że jego pracą jest pozyskiwanie takich pracowników, którzy… wcale nie szukają zatrudnienia. Zamienia się on w podstępnego łowcę, który dopada ofiarę w najmniej spodziewanym momencie.

Pytanie tylko, dlaczego w ogóle wykorzystuje się taką nietypową metodę, skoro można, tak jak większość, napisać ogłoszenie i wystawić je w Internecie. Tak jest przecież taniej i szybciej. Sęk jednak w tym, że są firmy, które potrzebują naprawdę wykwalifikowanych specjalistów, a ci zazwyczaj już gdzieś pracują.

Zadaniem Head Huntera jest więc znalezienie konkurencyjnych dla swego klienta firm, które zajmują się podobną działalnością. Zachowując wszystko w tajemnicy, kontaktuje się on z wybranymi pracownikami i przedstawia im atrakcyjną ofertę pracy, zazwyczaj popartą propozycją wyższych zarobków lub innymi ciekawymi dodatkami. Jak tu się nie skusić?

Lepsi niż konkurencja

Executive search z pewnością nie należy do najłatwiejszych sposobów rekrutacji, jest jednak niezwykle skuteczna. Jej zaletą z pewnością jest większa trafność w doborze właściwych pracowników. Niestety, jak wszystko inne, także i executive search posiada negatywne strony. Jedną z nich może być np. pogorszenie stosunków z konkurencją, której “ukradliśmy” cennego pracownika, inną – konieczność ponoszenia wysokich kosztów.

Specjalista pozyskany z innej firmy, powinien mieć zapewnioną nie tylko wyższą pensję, ale także lepsze możliwości rozwoju, niż w poprzedniej pracy, co może się wiązać z organizacją dodatkowych szkoleń. Jeśli jednak udało się nam zatrudnić taką osobę, możemy mieć niemal pewność, że przyczyni się ona do umocnienia pozycji naszej firmy na rynku.

Zobacz także