Główny Urząd Statystyczny opublikował optymistyczne dane na temat zatrudnienia i wynagrodzeń. Kwiecień okazał się wyjątkowo pomyślnym miesiącem zarówno dla przedsiębiorców, jak i zatrudnionych.
Współpraca firm rekrutacyjnych z urzędami pracy
Agencje rekrutacyjne pomagają szybko znaleźć odpowiednią pracę, stanowią cenną bazę wiedzy o zatrudnieniu i skupiają specjalistów od pozyskiwania kandydatów. Jednak niewielka liczba bezrobotnych, szczególnie w mniejszych miastach, korzysta z ich usług. To jednak zmieni się odkąd została znowelizowana ustawa o zatrudnieniu.
Lingwistą być
Choć powszechnie uważane za nieopłacalne, kierunki humanistyczne mogą zapewnić ciepłą posadę w korporacji inwestującej w rynki zagraniczne. Powoduje to ogólnoświatowe spowolnienie gospodarcze, które skłania firmy do szukania klientów w innych krajach. By sprostać nowym międzynarodowym wymaganiom stawianym przed nimi przez rynki zagraniczne, przedsiębiorstwa potrzebują wykwalifikowanych lingwistów o szerokich kompetencjach językowych. Szczególnie w cenie są absolwenci filologii niederlandzkiej, germańskiej, fińskiej i węgierskiej, ale tylko ci, którzy studiowali na renomowanych uczelniach. CELEM JEST KONKURENCYJNOŚĆ Przedsiębiorstwa z branży
Finansiści mają się dobrze, ale tylko najlepsi
Największe koncerny zagraniczne chętnie przenoszą swoje centra finansowe do krajów takich jak nasz, ponieważ mogą tu liczyć na wykwalifikowanych pracowników. Tacy potentaci jak IBM, Shell czy Lufthansa otwierają nowe działy finansowo-księgowe w wielu polskich miastach. W związku z tym ekonomiści i księgowi mogą tym samym liczyć na atrakcyjne oferty pracy.
Pracodawco – nie lekceważ kandydata
Bezrobotny, odpowiadając na ogłoszenie, wysyła CV oraz list motywacyjny do firmy. Czeka jeden dzień, dwa, tydzień. Po dłuższym okresie oczekiwania odpowiada na kolejne oferty pracy, ale mniej atrakcyjne. Kilka firm odpisuje, kandydat zostaje zaproszony na rozmowę. Ponieważ jest zdesperowany po przeciągającym się okresie bezrobocia, przyjmuje ofertę, która nie w pełni go satysfakcjonuje. Tymczasem za kilka dni odpisuje pierwsza firma, do której napisał.
Nowa praca, czyli diabeł w pudełku
Nowa praca to przedmiot lęku każdego człowieka, wiąże się ze zmianami, zaburzeniem bezpiecznej rutyny i poczucia stabilności. Nigdy nie mamy pewności, że będziemy wystarczająco kompetentni, by poradzić sobie z nowymi obowiązkami, nikt nie zagwarantuje nam, że atmosfera pracy będzie dobra, czy że uda się nam nawiązać korzystną współpracę z nowym szefem i zespołem – wszystko to jest jedną wielką niewiadomą. Ryzyko podejmowane przy zmianie pracy powoduje silny lęk przed niemożnością aklimatyzacji w nowym miejscu i
Siedem błędów rozmowy kwalifikacyjnej, które odstraszą najlepszego kandydata
Pracodawca zakłada, że to on trzyma w ręku wszystkie karty, skoro ktoś stara się o pracę u niego. Jednak jest kilka rzeczy, które mogą odstraszyć nawet najlepszego kandydata, już podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Doświadczeni specjaliści, najlepsi pracownicy – o to pracodawcy muszą walczyć i konkurować tak, by to z nimi podjął współpracę pożądany kandydat. Ale nieuprzejmość czy nieprzygotowanie prowadzącego wywiad mogą zaprzepaścić szansę na zatrudnienie odpowiedniej osoby. Zerknijmy na siedem powszechnych zniechęcających zachowań osób rekrutujących: 1.
Wyniki badania „Barometr Pracownika Edenred-IPSOS”
Kolejna edycja badań „Barometr Pracownika Edenred-IPSOS” za nami. 7.800 pracowników z Polski, Niemiec, Belgii, Hiszpanii, Francji, Włoch i Wielkiej Brytanii odpowiedziało na szereg pytań związanych z satysfakcją z pracy: odpowiedzi pozwoliły na zdiagnozowanie i sprawdzenie, czy pracownicy są zmotywowani do pracy i czy należy coś ulepszyć w działalności firm. Badania pokazują, że 32 proc. pracowników w Polsce brakuje motywacji do pracy. I choć ponad połowa z nich angażuje się w swoją pracę, to dla 1/3 pracowników praca to
Moda na certyfikaty trwa
Wpisujemy w wyszukiwarkę „certyfikat dla firmy” i widzimy setki stron, które oferują wydanie takiego dokumentu. Tak wiele firm, które mogą certyfikować i tak dużo firm, które chcą posiadać dyplomy. Nie ma co się zbytnio dziwić – przyjęło się, że certyfikaty wiszące na ścianach w gabinecie szefa świadczą o tym, że firma posiada uznanie i renomę, szanuje swoich klientów i zapewnia wysokiej jakości usługi czy produkty. Jednocześnie niepokojące jest to, że w ostatnim czasie firm, które
Korzyści z zastosowania Development Center
Dzięki ocenie dokonanej przy użyciu Development Center uzyskujemy dane o poziomie rozwoju konkretnych, interesujących i ważnych z punktu widzenia funkcjonowania firmy kompetencji u poszczególnych pracowników. Badania DC są „uszyte na miarę” zarówno w odniesieniu do potrzeb naszej firmy, jak również z uwzględnieniem danego działu, dzięki temu badamy dokładnie te obszary, które są dla nas ważne. Development Center pozwala na zaplanowanie działań zmierzających do poprawy funkcjonowania w obszarach tego wymagających, dostosowanych indywidualnie do każdego uczestnika, a