Centra usług biznesowych są jednym z najdynamiczniej rozwijających się sektorów polskiej gospodarki. W całym kraju działa niemal 1000 firm świadczących usługi z tego zakresu, które zatrudniają już łącznie ponad 200 tys. pracowników. Specjaliści są zgodni: dynamika wzrostu nadal będzie duża. Szacunki Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych mówią, że do 2020 roku liczba zatrudnionych w usługach biznesowych wzrośnie o niemal połowę, do 300 tys. zatrudnionych.
Elastyczność, kotku!
Jakie jest jedno słowo-klucz, które pozwala osiągnąć sukces w biznesie? Elastyczność! Nie inaczej jest na rynku usług HR. Dziś dostosować należy się nie tylko do klienta, ale również do kandydatów, których będziemy dla niego poszukiwać. Sytuacja jest na tyle dynamiczna, że w grze pozostać mogą tylko te podmioty, które będą w stanie przystosować się do zachodzących zmian.
Assessment Center metoda, którą znać musi każdy HRowiec
Assessment Center (AC), zwane też po polsku centrum oceny to doskonała metoda oceny kwalifikacji pracowników i kandydatów do pracy, którą znać powinien każdy HRowiec. Dzięki jej zastosowaniu możliwa jest bowiem wielowymiarowa, obiektywna ocena, która w normalnych warunkach nie jest możliwa. AC stosuje się najczęściej przy rekrutacji pracowników, audycie personalnym, działaniach rozwojowych, a także doradztwie zawodowym.
Gdy szata zdobi człowieka
W rozmowie rekrutacyjnej ważne jest wiele rzeczy – merytoryczne przygotowanie się, sposób wysławiania się, umiejętność prowadzenia swobodnej rozmowy, opanowanie oraz prezencja. Istotne jest też pierwsze wrażenie, jakie kandydat robi na osobie rekrutującej. A to, bardzo często zależy od ubioru osoby poszukującej pracy. Jak się bowiem okazuje, ponad 60% szefów nie kryje, iż to właśnie strój często przeważa w decyzji o zatrudnieniu jednego z dwóch, równie wykwalifikowanych kandydatów. Jak więc ubierać się, aby zostać wybranym? Odpowiednio!
Odchodząc z pracy nie pal za sobą mostów!
Jeszcze niedawno na „bumerangi”, czyli osoby chcące wrócić do poprzedniej pracy po przygodzie z nowym pracodawcą, ich dawni szefowie patrzyli podejrzliwie. Sytuacja ta jednak ulega zmianie. W przeprowadzonym w Stanach Zjednoczonych badaniu aż 98% menadżerów zarządzających zasobami ludzkimi nie ma nic przeciwko powrotom dawnych pracowników.
Pracowniku po czterdziestce – nie daj się stereotypom!
Ludzie, którzy osiągnęli wiek średni często obawiają się zmiany pracy. Na pytanie, dlaczego, najczęściej odpowiadają, że są już na to za starzy. Tymczasem jest to jedynie jeden z kilku stereotypów, w które wierzą sami zainteresowani, a które przeszkadzają im w dalszym rozwoju kariery zawodowej. Osoby po czterdziestce często zupełnie rezygnują z poszukiwań lepszej posady, a nawet jeśli to robią, szybko zniechęcają się. Znajdują przy tym szereg wymówek tłumaczących ich postawę.
Praca tymczasowa daje stałą pracę
Pracownicy tymczasowi w Polsce pracują coraz więcej i coraz dłużej. Przy tym liczba osób zatrudnionych na krótki okres nie zwiększyła się znacząco. Co niektórzy mogą liczyć nawet na umowę o pracę. Natomiast firmy rekrutacyjne liczą zyski.
Jak przygotować się do sesji Assessment Center?
Osoby kandydujące do pracy na stanowiska managerskie i specjalistyczne mogą być zapraszane w trakcie rekrutacji na sesję AC. Jest to skuteczna metoda weryfikacji potencjału i kompetencji zawodowych. Czy jest się czego bać?
Firmy zmagają się z rekrutacją. Czy same są winne?
Pracodawcy i działy HR głowią się, jak zatrudnić najlepszych, najbardziej dopasowanych, wykwalifikowanych specjalistów z dużym doświadczeniem na koncie. Skupiając się na rekrutacji pracowników, mało która firma monitoruje, co dzieje się później.
Branża HR na dużym plusie
Agencje zatrudnienia odnotowały w 2015 rekordowe obroty. To był bardzo dobry czas dla firm rekrutacyjnych – podaje „Rzeczpospolita”. Wzrosła także liczba pracowników tymczasowych, których nigdy wcześniej nie było tak wielu.