Niezależnie od branży większość firm ma dziś problem z pozyskaniem rąk do pracy, szczególnie zaś ciężko jest w przypadku rekrutacji specjalistów. Rynek pracownika rządzi się bowiem swoimi prawami, a pracodawcy muszą niemal stawać na głowie, aby wyróżnić się na tle konkurencji i przyciągnąć kandydatów do pracy. Szacuje się, że już co trzecie przedsiębiorstwo pracuje w tym celu nad swoją marką i wzmacnia ją różnymi dostępnymi metodami.
Jednym z bardziej skutecznych działań pozwalających na poprawę swojego brandingu jest uczestnictwo w różnorodnych targach pracy. Z jednej strony to stosunkowo prosta metoda na dotarcie do potencjalnych pracowników, a z drugiej sposób na odpowiednie zaprezentowanie profilu własnej firmy oraz aktualnych projektów rekrutacyjnych. Należy przy tym pamiętać, że obecność na targach jest równoznaczna z ogromem przygotowań. Bez odrobienia przysłowiowej “pracy domowej”, ciężko będzie bowiem oczekiwać spektakularnych efektów.
W pierwszej kolejności należy dobrać profil imprezy do naszych potrzeb. Jeśli poruszamy się w obszarze konkretnej specjalizacji – np. inżynieria, czy IT – powinniśmy szukać wydarzeń skupionych na tych właśnie branżach. Nie powinno z tym być problemu, ponieważ w całym kraju odbywa się wiele, w tym cyklicznych imprez, o różnych profilach. Poza czystą logistyką, która również wymaga odpowiednich środków i nakładów pracy, powinniśmy również zadbać o jak najszerszą propagację i aktywność medialną. Pomocne tu będą przede wszystkim media społecznościowe i serwisy branżowe. Nie bez znaczenia jest też komunikacja wewnętrzna, szczególnie, gdy zatrudniamy większą liczbę pracowników. Największym wyzwaniem będzie jednak samo wydarzenie, kontakty z potencjalnymi kandydatami, zbieranie leadów i odpowiednia reprezentacja własnej marki. Należy pamiętać, że osoby odpowiedzialne za udział w targach stanowią wizytówkę naszej firmy i mają ogromny wpływ na to, jak będą ją postrzegać nie tylko przez rekrutowane osoby, ale także konkurencja oraz cała branża.
Korzyści, jakie możemy odnieść z udziału w targach pracy w pełni jednak zrekompensują nam cały trud związany z tymi przygotowaniami. Dzięki kompetentnemu zespołowi i zaplanowanej strategii brandingowej powinniśmy osiągnąć bowiem wszystkie zaplanowane wcześniej cele biznesowe, w tym zainteresować swoją ofertą najwartościowszych pracowników na rynku.