Dlaczego warto sfinansować pracownikom szkolenie SEP?

Każdy pracodawca wie (lub powinien wiedzieć), że na satysfakcję pracowników wpływ ma nie tylko wysokość wypłaty. Liczą się również takie elementy, jak atmosfera w miejscu pracy, uczciwe zasady, jasny system awansów oraz tak zwane pozapłacowe składniki wynagrodzenia. Szczególnie interesujące są te ostatnie, ponieważ można do tej grupy zaliczyć całą gamę bonusów: samochód służbowy, telefon, komputer, karty sportowe oraz oczywiście szkolenia. Inwestycja w kwalifikacje pracowników jest najlepszym, co może zrobić pracodawca, ponieważ dzięki temu nie tylko zwiększa motywację swoich podwładnych, ale także realnie podnosi konkurencyjność przedsiębiorstwa. Do tych najpopularniejszych szkoleń zawodowych zaliczymy kurs SEP. Dlaczego warto go sfinansować swoim pracownikom? Sprawdź argumenty, które zebraliśmy.

Kompetentny zespół to skarb Twojej firmy

Fundamentem każdego przedsiębiorstwa są ludzie – fakt, brzmi infantylnie, ale ten slogan nadal dobrze obrazuje, jak należy budować dochodowy, stabilny biznes. Jeśli nie masz w zespole kompetentnych pracowników, to nie możesz się rozwijać. Twoja firma będzie skazana na rolę podwykonawcy, nie otrzyma najatrakcyjniejszych zleceń do samodzielnej realizacji. Nie będzie naturalnym wyborem dla najlepszych pracowników, którzy zawsze postawią na Twoją konkurencję.

Szkolenia SEP ( https://sep-uprawnienia.pl/oddzialy ) stanowią naturalny sposób na rozwijanie swojego zespołu, stopniowe podnoszenie kwalifikacji pracowników i tym samym zwiększanie konkurencyjności firmy w branży. Pamiętaj, że im lepiej wykwalifikowani są Twoi pracownicy, tym większe zaufanie wzbudza sama firma.

Poza tym stara biznesowa zasada głosi, że o wiele taniej jest inwestować w kompetencje obecnego zespołu, niż budować go na nowo, pozyskując pracowników z rynku lub podbierając ich konkurencji. Na pewno masz wokół siebie wartościowych ludzi, którzy zasługują na to, aby sfinansować im udział w kursie SEP i tym samym umożliwić realizowanie bardziej odpowiedzialnych zadań – z korzyścią dla Twojej firmy.

Korzyści wizerunkowe

Niezależnie od tego, w jakim sektorze branży energetycznej działasz, na pewno są w nim firmy, które Ci imponują. Mają silne marki, świetne zespoły fachowców, porządne zaplecze techniczne. Pamiętaj jednak, że one też kiedyś zaczynały i musiały zainwestować w kompetencje swoich pracowników. Skopiuj ten sprawdzony model i pokaż, że Twoją firmę stać na coś więcej, niż tylko przyjmowanie najprostszych zleceń.

Przedsiębiorstwa inwestujące w podnoszenie kwalifikacji zawodowych swoich pracowników zawsze zyskują na tym wizerunkowo. Takie informacje łatwo rozchodzą się w branży, co może zaowocować nawiązaniem nowych kontaktów biznesowych. Ponadto inne osoby potencjalnie zainteresowane zatrudnieniem się w Twoim przedsiębiorstwie z pewnością wezmą pod uwagę fakt, że dbasz o swoich pracowników i finansujesz im tak wartościowe szkolenia, jak kursy SEP umożliwiające zdobycie uprawnień energetycznych, cieplnych czy uprawnień gazowych.

Szkolenia SEP są bardzo pożądane przez pracowników

Zwłaszcza tych ambitnych, którzy chcą się dalej rozwijać w swojej dziedzinie i móc uchodzić za prawdziwych fachowców. Jeśli masz takich pracowników, to już wygrałeś – teraz warto jeszcze podnieść ich potencjał i tym samym dać swojej firmie impuls do rozwoju.

Po ukończeniu szkolenia SEP pracownik przystępuje do egzaminu państwowego na konkretną grupę uprawnień. Są to:

  • Uprawnienia energetyczne – pozwalają legalnie wykonywać prace związane z eksploatacją, dozorem urządzeń elektrycznych, instalacji i sieci elektroenergetycznych wytwarzających, przetwarzających, przesyłających i zużywających energię elektryczną.
  • Uprawnienia cieplne – pozwalają wykonywać prace związane z eksploatacją, dozorem urządzeń, instalacji i sieci cieplnych wytwarzających, przetwarzających, przesyłających i zużywających ciepło, jak również innych urządzeń energetycznych.
  • Uprawnienia gazowe – umożliwiają legalne wykonywanie prac związanych z eksploatacją i dozorem urządzeń, instalacji i sieci gazowych wytwarzających, przetwarzających, przesyłających i zużywających paliwa gazowe.

Pracownik, który ma takie uprawnienia, jest bardzo cenny dla pracodawcy, dlatego pojawia się tutaj obopólna korzyść. To znacznie lepsza inwestycja w kadry, niż chociażby sfinansowanie pracownikom wyjazdu integracyjnego (dziś mało kto traktuje taką imprezę w kategorii atrakcji, a raczej przykrego obowiązku).

Pamiętaj również, że chcąc sfinansować szkolenie SEP swoim pracownikom, powinieneś postawić na kurs sprawdzonego organizatora, rekomendowanego przez innych pracodawców – to z jednej strony gwarantuje wysoki poziom merytoryczny szkolenia, a z drugiej znacząco zwiększa szansę na to, że pracownicy bez problemu uzyskają potrzebne im uprawnienia SEP.

Jednym z najbardziej renomowanych organizatorów kursów SEP jest Krajowe Centrum Kształcenia. Szkolenia odbywają się w całej Polsce, między innymi w Gdańsku, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Bydgoszczy, Olsztynie, Warszawie, Białymstoku, Kielcach, Bielsku-Białej, Rzeszowie, Lublinie czy Łodzi.

Zobacz także