Misją dzisiejszego menedżera jest stworzenie dobrego, zgranego zespołu. Nie jest to proste zadanie i realizowanie go, trwać może nawet latami. Bez efektywnej współpracy między pracownikami, firmie trudno jednak zajść daleko. Jakie cechy powinny więc charakteryzować zespół doskonały?
Rozdano nagrody CEE Outsourcing and Shared Services Awards
Najlepsze firmy rekrutacyjne z Europy Środkowo-Wschodniej to dwie polskie organizacje: AG TEST HR i Hays. Polskich akcentów podczas gali wręczenia nagród było więcej. Najlepszym wydarzeniem w 2014 roku okazał się charytatywny maraton – Poland Business Run.
Kolejna edycja Top HR Managera: cenne nagrody do wygrania!
Studia MBA, tablety, czytniki Kindle, produkty elektroniczne oraz pakiety książek Wolters Kluwer – te i inne cenne nagrody zgarną finaliści ósmej edycji konkursu Top HR Manager. Możesz być jednym z nich!
Jacy w pracy są Polacy?
Co Polacy najbardziej cenią sobie w życiu zawodowym? Czy największą wartość stanowi dla nich wynagrodzenie, czy coś innego – awans, podwyżka, a może work-life balance? Wyniki przedstawione zostały w raporcie z badań, przeprowadzonych przez Kelly Global Workforce Index.
Wynagrodzenie nie znaczy płaca
Czy wynagrodzenie i płaca to to samo? Nierozróżnianie tych pojęć w potocznym rozumieniu nie jest raczej błędem, warto jednak wiedzieć, że są między nimi pewne różnice.
Gdzie w tym roku najłatwiej o pracę
Ekonomiści prognozują, że stopa bezrobocia w tym roku może spaść o 0,5 proc. w stosunku do końcówki 2014 roku, kiedy odsetek osób bez zatrudnienia wyniósł 11,5 proc. Sprawdzamy, w jakich branżach czeka na kandydatów najwięcej ofert pracy.
Jak zatrzymać pracownika w firmie?
Co ma największy wpływ na to, jak firma radzi sobie na rynku? Większość osób powiedziałaby, że chodzi tu o sprzedaż usług czy produktów. Jeśli nie będzie ona utrzymywać się na wysokim poziomie, przedsiębiorstwo może mieć problemy. Nie każdy zdaje sobie jednak sprawę, że za te procesy odpowiedzialni są pracownicy. Właściciele organizacji powinni więc starać się o to, by najlepsi specjaliści chcieli pracować właśnie u nich.
Jak ocena pracowników wpływa na ich motywację
Chyba nikt nie przepada, gdy ocenia się jego pracę. Wiąże się z tym lęk przed otrzymaniem niskiego stopnia, znany jeszcze z czasów szkolnych. Kogo bardziej motywowała dwója, a kogo szóstka?
Optymizm polskich firm w planach na 2015 rok
W 2014 roku przeprowadzono badania wśród mikro, małych oraz średnich przedsiębiorstw. Okazało się, że istnieją zależności pomiędzy korzystaniem z leasingu a prowadzeniem działalności, która charakteryzuje się innowacyjnością, otwartością na nowe rynki, opartą o długofalową strategię oraz stawiającej na rozwój pracowników. Dla pracodawców, najważniejszym celem do osiągnięcia w 2015 roku będzie oparcie działań o strategię, rozpowszechnienie działań inwestycyjnych zwiększających możliwości produkcyjne firm oraz inwestowanie w rozwój pracowników.
Feedback – dobra komunikacja przełożonego z pracownikiem
Chociaż mamy już XXI wiek i świat poszedł dalece do przodu, nadal funkcjonują firmy, w których rządzą przestarzałe zasady dotyczące relacji i komunikacji pomiędzy pracownikiem a jego przełożonym. By komunikacja ta służyła obu stronom i przynosiła właściwe efekty, potrzebne jest obustronne zaangażowanie. „Po pierwsze – szef ma zawsze rację, po drugie – jeśli zdarzyłoby się, że szef nie ma racji, patrz punkt pierwszy” – choć powtarzane jest to zwykle jako dowcip, często możemy zauważyć, że nie wziął sią