Całodobowa opieka medyczna, karnety na basen, czy siłownię, bilety do kina, regularne szkolenia oraz imprezy firmowe to przykłady dobrodziejstw, z których korzystają duże firmy, aby przekonać najlepszych pracowników na rynku do przyłączenia się do ich zespołów. Takie zachęty mogą być naprawdę bardzo skuteczne. Jednak to, że Twoja firma jest mniejsza i nie jest w stanie zaoferować podobnego pakietu socjalnego, nie oznacza, że jest w gorszej sytuacji, jeśli chodzi o rekrutację wysoko wyspecjalizowanego personelu.
Korzyści z pracy w małej lub średniej wielkości firmie jest sporo. Oto kilka przykładów, których można użyć do celów promocyjnych i jako zachęty do wzięcia udziału w rekrutacji:
1. Profesjonalny rozwój:
W mniejszych firmach z reguły nie ma sztywnego podziału obowiązków, dzięki temu pracownicy mogą brać udział w wielu nowych i ciekawych projektach. Mniejszy zespół oferuje także większą możliwość nabywania nowych oraz sprawdzania swoich dotychczasowych umiejętności przy rozwiązywaniu trudnych zadań i podejmowaniu całkiem nowych wyzwań. Praca w takiej firmie będzie atrakcyjna zwłaszcza dla osób chcących szybko awansować zawodowo.
2. Jasny współudział w sukcesie firmy:
Pracownicy małej firmy znacznie łatwiej dostrzegają efekty swojej pracy. Ich pomysły trafiają bezpośrednio do przełożonych, umożliwiając szybką realizację dobrych rozwiązań. Kiedy propozycja pracownika zostanie zaakceptowana, będzie on mógł obserwować, jak jego pomysł wpływa na rozwój firmy.
3. Dostęp do zarządzania:
Struktura zarządzania w małych firmach nie jest tak warstwowa, jak w dużych przedsiębiorstwach, w związku z czym pracownicy mogą bezpośrednio współpracować z kierownictwem, bez umawiania się na rozmowy i czekania w kolejce na spotkanie z szefem.
4. Rodzinna atmosfera:
W małych firmach pracownicy mają więcej możliwości, aby poznać wszystkich zatrudnionych, nawet jeśli należą do innego działu. Uzyskanie pomocy od współpracownika będzie w takiej sytuacji dużo łatwiejsze i mniej stresujące. A podczas imprezy firmowej, nie grozi nam spotkanie z samymi nieznanymi twarzami lub nazwiskami. Takie czynniki pomagają poczuć się pracownikowi częścią rodziny.
5. Mniej biurokracji:
W małej firmie wszelkie decyzje dotyczące pracowników mogą być podejmowane od razu, bez wielostopniowego procesu weryfikacji.