Miło jest dostać od szefa pochwałę za dobrze wykonaną pracę, prawda? Niestety, większość polskich menadżerów zdecydowanie częściej gani za błędy, niż chwali. Uważają oni, że wykonanie zleconego pracownikowi zadania to norma, która nie wymaga odnotowania. Tymczasem pochwała stanowi potężne źródło motywacji, które pomaga utrwalić właściwe założenia, napęd do dalszej, pełnej zaangażowania pracy.
Doradztwo podatkowe – czy to koniec dotacji unijnych?
Płynące z Unii Europejskiej środki finansowe, od lat istotnie wpływają na gospodarczy rozwój Polski i wzrost stopy życiowej jej obywateli. Mimo licznych zapowiedzi końca dotacji unijnych, nic nie wskazuje na to, by scenariusz ten miał szansę zrealizować się w najbliższej przyszłości. W ramach perspektywy budżetowej na lata 2014-2020, Polska otrzymała największe wsparcie spośród wszystkich krajów członkowskich – 82,5 mld euro. Jak uzyskać dotację inwestycyjną? Gdzie szukać informacji o funduszach?
Czym jest zarządzanie wiekiem?
Zarządzanie wiekiem (ang. age management), które dopiero niedawno zawitało do Polski, od kilkunastu już lat rozwija się w krajach wysoko rozwiniętych. Pojęcie to można rozumieć dwojako. Po pierwsze jako sposób zarządzania przedsiębiorstwem, który uwzględnia zróżnicowanie wiekowe pracowników.
Kartony na dokumenty
Kartonowe pudła na dokumenty mają wiele zastosowań. Mogą być to kartony opakowaniowe, pocztowe czy archiwizacyjne. Przydają się nie tylko do profesjonalnego użytku, ale także na co dzień.
Studia MBA – trampolina do zawodowego sukcesu
Z roku na rok studia MBA cieszą się coraz większą popularnością wśród polskich studentów i osób pracujących. Ci, którzy chcą stać się w niedalekiej przyszłości rekinami biznesu, powinni rozważyć zdobycie tego prestiżowego dyplomu. Argumentów przemawiających za poszerzaniem własnych kwalifikacji właśnie w tym kierunku jest bardzo wiele.
Czym jest mobbing i co można w takiej sytuacji zrobić?
Według przepisów kodeksu pracy mobbing to działanie lub zachowanie ze strony przełożonego skierowane przeciw pracownikowi. Cechuje się on powtarzającym się, długotrwałym nękaniem lub zastraszaniem, którego celem jest poniżenie i ośmieszenie podwładnego, często połączone z jego izolowaniem od współpracowników. Efektem mogą być stany depresyjne oraz zaniżona samoocena, szczególnie ta dotycząca kompetencji związanych z pracą. Mobbing często prowadzi do rezygnacji z posady lub powtarzających się urlopów zdrowotnych.
10 trendów HR w 2016 roku. W Polsce i na świecie
W tym roku po raz pierwszy na szczycie listy trendów HR w badaniu firmy Deloitte nastąpiła zmiana. Najważniejszym problemem, z jakim zmagają się specjaliści zarządzający personelem okazały się zmiany organizacyjne. Jakie jeszcze trendy wskazywali HR-owcy?
HR-owiec i menedżer jak pies z kotem?
Kadra zarządzająca oraz działy personalne muszą ze sobą współpracować, ponieważ łączą ich wspólne interesy: to dobro pracownika i zysk firmy. Niestety na tym podobieństwa się kończą. Podejście HR-owców i menedżerów do zarządzania personelem w wielu kwestiach jest dość rozbieżne.
Organizacja pracy – 10 wskazówek, jak efektywnie zarządzać czasem w pracy
Doba ma niezmiennie 24 godziny, a obowiązków wciąż przybywa. Nic dziwnego, że wraz z rosnącym tempem życia na popularności zyskują zagadnienia takie jak zarządzanie czasem i dobra organizacja. Jak efektywnie rozporządzać czasem w pracy? O tym już za moment.
Talenty i rozwój: Polska w ogonie świata
W rankingu IMD World Talent, który zestawia najbardziej atrakcyjne gospodarki, Polska uplasowała się na drugim miejscu… ale w drugiej połowie badanych państw. Tu nie dba się o pracowników, a ich potencjał jest marnowany.