Rynek pracowników nie rozpieszcza pracodawców i zmusza ich do regularnej bitwy o specjalistów, a ci decyzję o aplikowaniu na dane stanowisko podejmują już na poziomie oferty. Dodatkowe wyzwanie stanowi fakt, że kandydaci „skanują” ofertę nie dłużej niż 50 seknud (według serwisu Glassdoor). Jak zatem przygotować ogłoszenie o pracę, by w tak krótkim czasie zdołało zachwycić potencjalnego pracownika?
Unikaj frazesów
Powielanie treści z innych ogłoszeń, choć przyspiesza proces tworzenia oferty, nie jest dobrym rozwiązaniem, jeśli mamy przyciagnąć uwagę kandydata. Ogłoszenie enigmatyczne, wypełnione frazesami typu „praca w młodym zespole, możliwości rozwoju, przyjazna atmosfera” pozbawione konkretnych informacji nie zachęci nikogo poza zdesperowanymi bezrobotnymi bez doświadczenia. Dodatkowo takie ogólne sformułowania nie wzbudzają zaufania, nawet jeśli znajdują odzwierciedlenie w rzeczywistości.
Wyjdź poza schemat
Zarówno treść, jak i forma naszej oferty powinna przyciągać i skupiać uwagę. Nie twórzmy zatem elaboratów na temat możliwości, jakie daje praca w naszej firmie, ale postawmy na atrakcyjność przekazu. Być może da się wszystko, co najważniejsze ująć graficznie? Warto też wejść w interakcję z kandydatem, przygotowując zagadkę, której rozwiązanie da mu odpowiedzi na pytania dotyczące warunków ztrudnienia.
Używaj języka korzyści
W większości ogłoszeń o pracę najważniejsze miejsce zajmują wypisane w podpunktach obowiązki i wymagania. Nim kandydat przebrnie przez całą listę umiejętności i cech, które powinien posiadać, straci zainteresowanie tym, co dana firma oferuje mu w zamian. Warto odwrócić zatem porporcje i zacząć od korzyści. Istotne jest przy tym, by unikać bezosobowych zdań w bezokolicznikach. Wyobraźmy sobie, że zwaracmy się do konkretnej osoby, naszego wymarzonego pracownika i używajmy skormułowań typu: „U nas możesz liczyć na…”, „Wystarczy, jeśli potrafisz…” itp.
Postaw na przejrzystość
Zwłaszcza specjaliści potrzebują wiedzieć konkretnie jakie mają szanse rozwoju (warto wymienić nazwy kursów, opisać ścieżkę awansu) oraz na jakie wynagrodzenie mogą liczyć (tutaj najlepszym rozwiązaniem jest podanie widełek wynagrodzenia). Nie bez znaczenia jest również informacja o benefitach. Przy tym należy pamiętać, że zaoferowanie karty Multisport czy pakietu medycznego nie zachwyci już nikogo, gdyż takie obietnice należą dzisiaj do standardu. Informacje o firmie, która oferuje pracę, nie powinny być również utajnione. Jednym z kluczowych aspektów przy podejmowaniu decyzji o aplikacji na dane stanowisko, jest bowiem m.in. lokalizacja firmy.
Specjaliści są rozchwytywani i rzadko sami szukają pracy, dlatego jeśli któryś z nich przegląda oferty, z pewnością zatrzyma się dopiero przy tej, która naprawdę będzie się wyróżniać. Zróbmy zatem wszystko, by kandydat zechciał do nas aplikować, a rekrutacja specjalistów przestanie być dla nas problemem.