By skutecznie rekrutować pracowników w dzisiejszych czasach, należy znać ich potrzeby i wiedzieć, jakie są ich oczekiwania odnośnie pracy. Wraz z wkroczeniem na rynek pracy młodego pokolenia zmieniły się również pracownicze priorytety.
Jeszcze niedawno młodzi kandydaci do pracy największą wagę przywiązywali do wynagrodzenia, obecnie coraz większe znaczenie przypisują oni takim kwestiom jak kultura organizacyjna oraz wizerunek firmy i jej pozycja na rynku. Nowy typ pracownika wymaga specjalnych starań pracodawcy – nie tylko na poziomie oferty pracy, ale również wewnątrz firmy i poza jej murami. Młode pokolenie wkracza bowiem na rynek pracy z konkretnymi i wysokimi oczekiwaniami, a także z dużą świadomością. Jest za pan brat z nowoczesnymi technologiami, które stanowią z jednej strony źródło rozrywki, z drugiej zaś służą jako narzędzie pozyskiwania informacji o świecie, w tym do dokładnego „prześwietlenia” potencjalnego pracodawcy. Od wizerunku firmy zależeć może zatem jej powodzenie w pozyskiwaniu kandydatów do pracy, co, jak wiadomo, przy obecnym pogłębiającym się deficycie pracowników, jest nie lada wyzwaniem.
Pozytywny wizerunek firmy najlepiej zacząć kształtować wśród pracowników już zatrudnionych. Należy zadbać o to, by identyfikowali się z organizacją i byli na tyle ustasfakcjonowani z pracy, żeby nie odejść do konkurencji. Równie istotna jest opinia kandydatów podczas rekrutacji. Powinna być ona jak najbardziej pozytywna – wbrew pozorom liczy się zwłaszcza zdanie tych odrzuconych. Komentarze, wpisy na forach, czy na FB na temat pracodawcy, wpływają coraz częściej na decyzję o aplikowaniu na dane stanowisko, należy zatem zrobić wszystko, by były pochlebne. Zadbajmy zatem nie tylko o sprawiedliwe wynagradzanie, ale także o atmosferę i komfort w pracy. Przemyślmy również propozycje benefitów, dzięki którym moglibyśmy wyróżnić się na tle konkurencji (karta MultiSport i prywatna opieka medyczna to w tym momencie standard).
Już niedługo może okazać się, że o odniesieniu sukcesu i rozwoju biznesu będzie decydowała w pierwszej kolejności dobra reputacja. Zadbajmy zatem o nią już dziś.