Zadowolony pracownik najlepszą wizytówką firmy

Blisko połowa Polaków uważa, że oprócz satysfakcjonującego wynagrodzenia, pracodawca powinien stwarzać możliwości rozwoju i dawać szansę na awans. Zadowolony pracownik może być najlepszym ambasadorem firmy – twierdzą eksperci, zalecając przemyślaną politykę Employer Brandingu. Ale czy w Employer Brandingu chodzi głównie o to, by dobrze zaprezentować się kandydatom, zapewniając prywatną opiekę medyczną? Czy to te atuty, które przekonają kandydata do podjęcia pracy, a później pracownika do pozostania w firmie? Okazuje się, że Polacy są coraz bardziej otwarci

Czytaj dalej...

Brown-Forman Polska wśród najbardziej zaawansowanych pracodawców w zakresie zarządzania różnorodnością i inkluzji w Polsce

Brown-Forman Polska znalazł się w prestiżowym gronie firm prowadzących najbardziej zaawansowaną politykę zarządzania różnorodnością i inkluzją w Polsce. Na listę zakwalifikowało się jedynie 36 firm z całej Polski. Badanie prowadzone przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, jest częścią projektu Karty Różnorodności, międzynarodowej inicjatywy pod patronatem Komisji Europejskiej. Duże zróżnicowanie pokoleniowe oraz indywidualizm wśród pracowników jest i będzie coraz większym wyzwaniem dla pracodawców. Stąd pojęcie zarządzania różnorodnością coraz mocniej zyskuje na znaczeniu. To zjawisko szczególnie popularne w zachodniej

Czytaj dalej...

Jak napisać list motywacyjny?

list motywacyjny

List motywacyjny to ważny element każdej aplikacji o pracę. To szansa (kolejna tuż obok CV), aby przekonać pracodawcę, że jesteś idealnym kandydatem na dane stanowisko. Przygotowaliśmy więc dla ciebie kilka wskazówek, jak go napisać. Wszystko po to, by zwiększyć Twoje szanse na zatrudnienie. Najważniejszym krokiem jest spersonalizowanie listu motywacyjnego pod konkretne stanowisko i firmę. Unikaj ogólników i pokaż pracodawcy (lub firmie tj. agencja rekrutacyjna), że naprawdę zależy Ci na tym konkretnym stanowisku. Ważne jest, aby podkreślić

Czytaj dalej...

Jak napisać CV, które przyciągnie uwagę pracodawcy?

cv

CV to dokument, który przedstawia Twoje kwalifikacje i doświadczenie zawodowe. To Twoja wizytówka, która może zadecydować o tym, czy zostaniesz zaproszony na rozmowę kwalifikacyjną w procesie rekrutacji pracowników. Aby napisać CV, które przyciągnie uwagę pracodawcy, musisz jednak pamiętać o kilku ważnych zasadach. Jak napisać dobre Curriculum vitae? Przede wszystkim dopasuj CV do stanowiska, na które aplikujesz. Przeczytaj uważnie ogłoszenie o pracę i dopasuj swój życiorys do wymagań pracodawcy. Ważne jest, aby podkreślić te umiejętności i

Czytaj dalej...

Rozmowa kwalifikacyjna – jak się przygotować?

rozmowa kwalifikacyjna

Rozmowa kwalifikacyjna to jeden z kluczowych etapów procesu jakim jest rekrutacja pracowników. To moment, w którym firma ma okazję bliżej poznać kandydata i ocenić, czy jest on odpowiednią osobą do danej roli. Jak się jednak przygotować do tego wywiadu? Pamiętaj, że Twoim celem jest zaprezentować się w jak najlepszym świetle i zwiększyć swoje szanse na sukces! Wskazówki Zacznij od dokładnego przeczytania ogłoszenie o pracę. Zwróć uwagę na wymagania pracodawcy dotyczące wykształcenia, doświadczenia, umiejętności i kompetencji.

Czytaj dalej...

Jak przekazać kandydatowi negatywną informację zwrotną

informacja zwrotna

Proces rekrutacji pracowników nie zawsze dla kandydata kończy się zatrudnieniem. Negatywna informacja zwrotna od firm jest normalną rzeczą. Co jednak może być dla Was ciekawe, przekazywanie tego feedbacku nie jest dla rekrutera wcale proste.  Informacja zwrotna Tymczasem informacja zwrotna jest ważnym elementem etycznego i profesjonalnego podejścia do procesu rekrutacji pracowników. Pomimo więc tego, że niektórzy rekruterzy mogą czuć się niekomfortowo wykonując to zadanie, niezaprzeczalnie istnieje wiele korzyści z nim związanych. Pamiętajmy również, że kandydaci mają

Czytaj dalej...

Jak rozmawiać z pracownikiem o podwyżce?

podwyżki

Rozmowa o podwyżce jest jednym z najważniejszych i zarazem najdelikatniejszych tematów w relacji między pracownikiem a pracodawcą. Wartościowa praca powinna być odpowiednio wynagradzana, a pracownik doceniany za swoje zaangażowanie i osiągnięcia. Jednak sam proces rozmowy na temat jakim są podwyżki może być skomplikowany i wymagający. I to zarówno dla pracownika, jak i pracodawcy. Badanie satysfakcji pracowników Zanim więc przystąpimy do tego spotkania, warto zapoznać się z wynikami badania satysfakcji pracowników. Badanie te dostarczy nam cennych

Czytaj dalej...

Czym jest candidate experience?

Candidate experience

Candidate experience, czyli doświadczenie kandydata, stało się kluczowym elementem procesu tj. rekrutacja pracowników. Odnosi się ono do ogólnego wrażenia, jakie kandydaci mają w trakcie aplikowania i uczestniczenia w rekrutacji. Jest to ważny aspekt, który może znacząco wpłynąć na postrzeganie marki pracodawcy. A co za tym idzie – zdolności do przyciągania najlepszych talentów oraz na końcowe decyzje kandydatów odnośnie akceptacji oferty pracy. Czym jest candidate experience? Candidate experience dotyczy całokształtu interakcji i doświadczeń, jakie mają kandydaci

Czytaj dalej...

Jakie plany na podwyżki mają firmy w 2023 i 2024 roku?

podwyżki w 2023

Firma manaHR od wielu już lat publikuje swoje Raporty Płacowe. Ich najnowsza edycja została wydana w lipcu 2023. Integralną częścią tych zestawień jest również Analiza Podwyżek, z której będziemy dziś korzystać. Jej kolejne wydania mają miejsce w styczniu, kwietniu, lipcu i październiku. Dane, które zawiera, opierają się na informacjach pozyskanych od Uczestników badania. Dzięki Analizie Podwyżek możemy dowiedzieć się, jaka jest średnia wartość planowanych systemowych wzrostów płac w ujęciu ogólnopolskim oraz z podziałem na: sektor, branże,

Czytaj dalej...

Jak zadbać o Employer Branding?

employer branding

Employer Branding, czyli wizerunek pracodawcy, staje się niezwykle istotnym elementem strategii zarządzania zasobami ludzkimi. Budowanie pozytywnego wizerunku organizacji jako atrakcyjnego miejsca pracy przyciąga ludzi do firmy. Dodatkowo zwiększa retencję pracowników i umożliwia osiągnięcie sukcesu na rynku. Jak więc zadbać o Employer Branding? Oto kilka kluczowych elementów i strategii. Kluczowe elementy i strategie employer branding Audyt personalny – to od niego powinieneś rozpocząć działanie w swojej organizacji. Zidentyfikuj mocne strony, wartości i kulturę organizacyjną, a także

Czytaj dalej...