Młodzi pracownicy częściej decydują się na zmianę pracodawcy. Czy osoby przed ukończeniem 25 roku życia są mniej lojalni, czy wina leży po stronie pracodawcy? Są sposoby, by zatrzymać młodych i zdolnych pracowników w szeregach firmy.
Dlaczego chcemy rozwijać się zawodowo?
Szczęśliwy pracownik, to zaangażowany pracownik. Zaangażowanie jest z kolei ściśle związane z pojęciem rozwoju. Osoba, której zależy na zdobywaniu nowych kompetencji i umiejętności, ma pozytywny wpływ na efektywność funkcjonowania organizacji. Od czego jednak zależy sama chęć do zawodowego rozwijania się?
Grywalizacja sposobem na wzrost zaangażowania pracowników
Nowoczesne narzędzia pomagające zmotywować zespoły projektowe Według badań przeprowadzonych przez Gallup, 63% pracowników z całego świata wykazuje brak zaangażowania, natomiast tych zaangażowanych w pracę wielokrotnie rozpraszają różne czynniki. W oczach pracodawcy ideałem jest więc pracownik, który nie odrywa się od swojej pracy, tylko zatraca się w niej, jak zdobywający kolejne punkty zwycięstwa gracz. Rozwiązaniem tego problemu może stać się popularna ostatnio technika grywalizacji, by zmotywować pracowników do działania, poprzez zmianę ich zachowań przy wykorzystaniu mechanizmów
Za co docenić Development Centre?
Motorem, który porusza każdą firmę do przodu, są kompetentni pracownicy. Tylko co zrobić, żeby oni sami nie stali w miejscu?
Biznesowe puzzle, czyli problem niedopasowania
Z badania Work Monitor wynika, że aż 42% osób czynnych zawodowo wykonuje pracę niedostosowaną do swoich kwalifikacji. To niemal połowa wszystkich pracujących Polaków. Brak dopasowania obowiązków do umiejętności może znacznie obniżać efektywność pracownika, a co za tym idzie – negatywnie wpływać na funkcjonowanie firmy.
Jak zatrzymać pracownika w firmie?
Co ma największy wpływ na to, jak firma radzi sobie na rynku? Większość osób powiedziałaby, że chodzi tu o sprzedaż usług czy produktów. Jeśli nie będzie ona utrzymywać się na wysokim poziomie, przedsiębiorstwo może mieć problemy. Nie każdy zdaje sobie jednak sprawę, że za te procesy odpowiedzialni są pracownicy. Właściciele organizacji powinni więc starać się o to, by najlepsi specjaliści chcieli pracować właśnie u nich.
Optymizm polskich firm w planach na 2015 rok
W 2014 roku przeprowadzono badania wśród mikro, małych oraz średnich przedsiębiorstw. Okazało się, że istnieją zależności pomiędzy korzystaniem z leasingu a prowadzeniem działalności, która charakteryzuje się innowacyjnością, otwartością na nowe rynki, opartą o długofalową strategię oraz stawiającej na rozwój pracowników. Dla pracodawców, najważniejszym celem do osiągnięcia w 2015 roku będzie oparcie działań o strategię, rozpowszechnienie działań inwestycyjnych zwiększających możliwości produkcyjne firm oraz inwestowanie w rozwój pracowników.
Miliardy euro dla młodych
Wiedza, edukacja i rozwój to słowa kluczowe programu operacyjnego Unii Europejskiej, który ma pomóc absolwentom i młodym osobom, wkraczającym na rynek pracy. Na wszystkie cele programu wsparcia, który zakrojono na lata 2014-2020, przeznaczono grubo ponad 4,6 mld euro.
Jak się wyszkolić, by dobrze szkolić?
Rozwój pracowników jest niezwykle ważny z punktu widzenia organizacji. Coraz więcej firm decyduje się na organizację szkoleń lub spotkań coachingowych. Przedsiębiorcy chcą, aby ich personel posiadał wiedzę i umiejętności adekwatne do wykonywanej pracy i takie, które zawsze będą aktualne. Jeżeli jednak decydujemy się na przeszkalanie pracowników, trzeba pamiętać, aby robić to z głową. Oto kilka zasad, dzięki którym zarządzanie szkoleniami będzie łatwiejsze.
Dlaczego doradztwo personalne jest potrzebne?
Trudno dziś wyobrazić sobie firmę, która nie kładłaby nacisku na rozwój personelu. Powszechnie wiadomo, że pracownik który traktuje pracę jako szansę zdobycia nowej wiedzy i umiejętności, będzie czerpać z niej dużo więcej satysfakcji, niż gdyby wykonywał swoje obowiązki w sposób automatyczny. Zadowolenie z pracy bezpośrednio przekłada się z kolei na jakość wykonywanej pracy. Jak więc, będąc właścicielem firmy, zadbać o to, aby rozwój i samopoczucie pracowników były zawsze na wysokim poziomie?