Specjalista kreatywnie poszukiwany

HeadhunterJak upolować najlepszego pracownika? Wydaje się, że zwyczajne wysyłanie CV oraz listów motywacyjnych, a potem przeprowadzanie rozmów kwalifikacyjnych już dawno przestało być wystarczające. Prawdziwy headhunter z misją musi wykazać się kreatywnością. Dziś przedstawiamy kilka pomysłów na ciekawą kampanię rekrutacyjną, zaczerpniętych od mistrzów w swoim fachu.

Gra nie tylko w Wiedźmina

Twórców gry o Wiedźminie na pewno nie trzeba nikomu przedstawiać. Niedługo na rynek ma wejść III część tej porywającej sagi. Ale nie o tym tu mowa. Jakiś czas temu firma poszukiwała do swoich szeregów Marketing Managera. Jest to dość wysokie stanowisko, więc pierwsze co przychodzi do głowy, to znaleźć kogoś, kto ma już doświadczenie (ewentualnie awansować go spośród zespołu). Nic bardziej mylnego. Pracownicy CD Projekt postanowili wykazać się kreatywnością i zamiast układać pytania do rozmowy kwalifikacyjnej, stworzyli grę pod wdzięczną nazwą Marketing Director 2 – Rise of Sales. Każdy zainteresowany mógł spróbować swoich sił w rozgrywce, która przy okazji odzwierciedlała rzeczywiste umiejętności w zarządzaniu. Jak nietrudno się domyślić odzew był ogromny. Wykorzystanie gry do pozyskania specjalisty dało szansę na uzyskanie lub zmianę pracy osobom, które w innej sytuacji wcale by o tym nie pomyślały. Przy okazji sprawdzało również, czy kandydat rzeczywiście interesuje się grami.

Zaszyfrowana wiadomość

Kreatywnego copywritera nie znajduje się ot tak na ulicy. Ani nawet w portalu internetowym. Dlatego warszawska agencja reklamowa JWT postanowiła posłużyć się niestandardowym, acz trochę zapomnianym już sposobem. W magazynie Brief, którego 200 egzemplarzy wysłano do znanych copywriterów, pewnego razu ukazała się krzyżówka. I to nie byle jaka, bo taka na 120 haseł. Jej rozwiązanie zajmowało mniej więcej 3 godziny. Tematyka krzyżówki dotyczyła szeroko pojętej branży reklamowej. Kiedy jakiejś tęgiej copywriterskiej głowie udawało się odgadnąć hasło, okazywało się, że brzmi ono: „zamaluj wszystkie litery A.” Z krzyżówki wyłaniał się wtedy QR code, po przeskanowaniu którego… na ekranie pojawiał się numer do dyrektora kreatywnego JWT Warszawa.

Piwowarzy łączcie się!

Każda szanująca się kompania musi mieć dobrego specjalistę od komunikacji. Dlatego też Kompania Piwowarska postanowiła przeprowadzić nietypową kampanię rekrutacyjną pod nazwą „Gra o Bro”. Byłą to specjalna aplikacja na Facebooku, która miała za zadanie zrekrutować osoby znające się na mediach społecznościowych, prowadzeniu projektów oraz, co najważniejsze, piwie. Ten, kto chciał pracować w projekcie Beerlovers.pl musiał przejść 3 – etapowy proces rekrutacji, z którego pierwszym było właśnie wykazanie się w grze. Gra była zresztą dość specyficzna, ponieważ zawierała także takie elementy, jak konieczność odpowiedzi na zaczepkę niegrzecznego użytkownika lub trafne skomentowanie zapytania o mało znany gatunek piwa. Kolejne etapy rekrutacji także będą kreatywne, chociaż mniej. Drugi stopień wtajemniczenia to wzięcie udziału w warsztatach Kompanii Piwowarskiej w Warszawie lub Browarze w Tychach. Potem zostaje do pokonania już tylko standardowa rozmowa rekrutacyjna.

Jak widać, kreatywnych sposobów na przeprowadzenie kampanii rekrutacyjnej jest dużo, a może być jeszcze więcej. Pozwalają one znaleźć takiego pracownika, który pobił innych na głowę. Wszystko zależy więc od wyobraźni headhunterów.

Zobacz także